zob skrev:Du må kunne finde manualen, evt. i kassen eller på nettet (du må gerne linke til den når du har fundet den). Så skal du finde ind i BIOS. Det plejer at være noget med at trykke et eller andet under opstart (før GRUB). Det plejer at være enten ESC eller F2 eller DEL eller en anden funktionstast. Og derinde skal du se om du kan finde ud af at slå det evt. on-board Intel grafikkort fra.
Pas på i BIOS. Du kan virkelig komme til at lave rav i den. Hvis det er første gang du er i BIOS så skriv alt ned hvad du gør, så du kan stille det tilbage senere. Du gemmer sandsynligvis de nye indstillinger med F10 eller noget. Men det plejer at stå der.
Noget andet er, at der må være et stik fra on-board kortet også. Du kan jo også prøve at pille dit nye grafikkort ud, og så køre på on-board.
Måske kan denne side hjælpe
http://www.manualnguide.com/download/ma ... glish.html jeg har været i bios den ser sådan ud
plug and play o/s [yes]
PCI Latency Timer [64]
Allocate IRQ to PCI VGA [yes]
Palette Snooping [disabled]
Og i selve user guide står der
Allocate IRQ to PCI VGA [yes]
When set to [yes],bios assigns an IRQ to PCI VGA card if the card requests for an IRQ.When set to no BIOS does not assign an IRQ to the PCI VGA card even if Requested.
ved ikke om det hjælper dig he he jeg fatter det ikke lige.Hvis jeg piller grafikkortet ud kan jeg godt køre på det indbyggede kort dog ikke det bedste resultat ville jo helst bruge det nye...