Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Indlæg af zob »

Uha ja. Det kan være så meget. Det er faktisk rigtig svært at sige. Men først og fremmest skal du måske tjekke om du ikke har et lidt for varmt signal nu, det kan jo være at der simpelthen er skruet for højt op nu hvor du har sat den indbyggede forstærker til.

220V's kabler og strømforsyninger er store syndere og skal holdes på afstand af din mikrofon +kabel.

Hvis den eventuelt står på samme bord som computeren, så vil blæseren helt sikkert forplante sig i den.

Luftfugtighed kan også have en slem effekt på den slags udstyr og du bor jo i Norge. Sørg for at det bor et sted hvor luftfugtigheden ikke bliver for høj. Jeg har også hørt om folk der ligefrem varmer udstyret op med spots, men hvad ved jeg.

Men prøv lige at tjekke hvor højt dit input er når du indspiller for det kan være du bare skal skrue ned. Det er ret utroligt hvad sådan en mikrofon pludselig samler op af folk der går forbi på gaden eller køleskab der brummer og andet skramleri hvis den står lidt højt.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Indlæg af thj01 »

skyldes "brum" fra instrumenter/microfoner ikke en løs forbindelse eller manglende jord?
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Indlæg af Finn Bjerke »

Det kunne jo vel være jordforbindelsen.

Norge har valgt den underlige løsning at man lokalt har jord og at strøm ikke er "jordet" fra elværkets side. Det har medført brande og talrige andre farlige ting. Til gengæld har elværkerne fået deres ansvar skubbet videre til andre (brugerne) Den norske nationalsport er ansvarsglidning efter min erfaring.

Det skal testes..... Min bærbare PC er født i Norge, det er denne stationære ikke.............
Kardemommeloven er en god ting.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Indlæg af soundpartner »

nordmænd er ikke bare så tåbelige at de ikke bruger jord, for i danmark er strømmen heller ikke jordet fra elværkets side. jord er noget der laves lokalt, og sådan er det alle steder.
men nordmændene bruger heller ikke nul i deres strøm... i dk har vi 3 faser og nul. mellem en fase og nul er der 230 (tidligere 220) volt, og mellem faserne er der 400 volt (tidligere 380).
i norge bruger de delta spænding så der er der kun de 3 faser, og imellem 2 vilkårlige faser er der så 230 volt. på den måde er der ikke noget fælles og fast potentiale og dette kan godt drille hvis du bruger strøm fra flere stikkontakter sammtidig
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Indlæg af Finn Bjerke »

Tak for info om strøm, det er jo god viden, stadig har jeg svært ved at frigøre mig fra ideen om Nordmænd som nyrige selviske og arbejdssky sjuskehoveder, hvad selvfølgelig er en lidt negativ generalisering.... Det er mandag også...
Kardemommeloven er en god ting.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Rosegarden og andre lydindspilningsprogrammer for musikere

Indlæg af zob »

Av min arm. Det lyder som om du er faldet godt til...

I det mindste har du ikke mistet evnen til at tænke som en god dansker...