Lydkort virker ikke i Linux 10.04

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Lydkort virker ikke i Linux 10.04

Indlæg af zob »

Ok. Så er det derfor.
Jeg tror lige du skal redigere den samme fil igen, således at slutningen ser ud som følger:
# Keep snd-pcsp from being loaded as first soundcard
options snd-pcsp index=-2
# alias snd-card-0 snd-hda-intel
# alias sound-slot-0 snd-hda-intel
# options snd-hda-intel model=dell-m6
# options snd-hda-intel enable_msi=1
options snd-hda-intel model=medion

Genstart og test.
andersen-christian
IRC nickname: andersen-christian

Indlæg af andersen-christian »

det hjælp intet:/
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Prøv at køre

Kode: Vælg alt

alsamixer
Så åbner der noget der ligner grafik. Det er ASCII-kode og kan der for copy-pastes på linje med tekst, kan jeg få dig til at sætte din alsamixer ind i tråden her?
andersen-christian

zob skrev:Prøv at køre

alsamixer
Så åbner der noget der ligner grafik. Det er ASCII-kode og kan der for copy-pastes på linje med tekst, kan jeg få dig til at sætte din alsamixer ind i tråden her?

───────────────────────────── AlsaMixer v1.0.22 ──────────────────────────────┐
│ Card: HDA Intel                                      F1:  Help               │
│ Chip: Realtek ALC888                                 F2:  System information │
│ View: F3:[Playback] F4: Capture  F5: All             F6:  Select sound card  │
│ Item: Master [dB gain: 0,00]                         Esc: Exit               │
│                                                                              │
│     ┌──┐              ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐      │
│     │▒▒│              │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│      │
│     │▒▒│              │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│      │
│     │▒▒│              │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│      >
│     │▒▒│              │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│     │▒▒│      >
│     ├──┤     ┌──┐     └──┘     ├──┤     ├──┤     └──┘     ├──┤     ├──┤      │
│     │OO│     │OM│              │OO│     │OO│              │OO│     │OO│      │
│     └──┘     └──┘              └──┘     └──┘              └──┘     └──┘      │
│     100             100<>100 100<>100 100<>100 100<>100 100<>100   100       │
│  < Master >Headphon   PCM     Front   Front Mi Front Mi Surround  Center     │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Ved ikk om det hjælper, men at er skruet op:)
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Det ser sådan ud. Jeg skal desværre køre nu. Se det må blive senere.
andersen-christian

...
Senest rettet af andersen-christian 5. maj 2010, 22:55, rettet i alt 1 gang.
andersen-christian

Hey Zob.. nu virker mit lydkort, men når jeg så genstarter så virker det igen ikke:S det hopper af og på heletiden:S
når jeg så starter et spil der hedder "18 wheels of steel" så spiller mine højtalere:S det er eget forvirrende det her!:S
Men men jeg går jo i skole så vil gerne kunne putte hovedetelefoner i, men den funktion kan jeg ikke få til at virke og har prøvet med alsamixer:)

Håber du kan hjælpe med dette også:)
Senest rettet af andersen-christian 6. maj 2010, 08:28, rettet i alt 1 gang.
andersen-christian

,,
andersen-christian

hey Zob:) nu har jeg rodet lidt med det selv nu virker det:) men det er stadig et problem med høretelefonerne:/ håber du kan hjælpe:)
andersen-christian

Hey zob nu virker mit lyd ikke igen:S jeg forstår ikke problemet i computeren.. hjælp mig plz!!:/
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Hej igen.
Nå øv. Hvis du måske kunne huske hvad du gjorde i de øjeblikke hvor den henholdsvis begyndte at virke og hold op med at virke, ville det være en kæmpehjælp - tror jeg.
Du kan også boltre dig med at taste ALT+F2 (som "kør" i windows), og køre følgende

gstreamer-properties

Hvad har du som forvalgt indgang og forvalgt udgang henholdsvis.
andersen-christian

hey zob.. jeg har forvalget udgang den er automatisk. og den forvalgte indgang er ALSA
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Og det andet jeg spurgte til?
andersen-christian

det kan jeg sempelt hen ikke huske. jeg kørte bare installationen og så virkede det, men da jeg så begyndte at bøvle med høretelefonerne så gik den i spat..:/
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Der var et tidspunkt hvor din lyd ikke virkede overhovedet. Så kom det pludselig til at virke. Du ved ikke hvad du gjorde i den forbindelse?
Derefter kom denne her:
Hey zob nu virker mit lyd ikke igen:S jeg forstår ikke problemet i computeren.. hjælp mig plz!!:/
Kan du uddybe hvad der virkede før og efter?

Og i forbindelse med denne her:
Hey Zob.. nu virker mit lydkort, men når jeg så genstarter så virker det igen ikke:S det hopper af og på heletiden:S
Hvad betyder så at det ikke virker når du genstarter, eller rettere hvornår begynder det at virke igen?