Ubuntu 10.04 64bit/32bit dual boot?
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Re: Ubuntu 10.04 64bit/32bit dual boot?
fedt script...tak for det. Min PC kører fint som 64bit dual core..
Kardemommeloven er en god ting.
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
soundpartner skrev:tjaaa jeg er ret sikker på at en pentium4 er en ganske "alm" 32bit processor.
Jeg er også ret sikker på at det du får frem der det er specs om selve bus osv og det kan jo godt være at bundkortet også kan køre med en 64 bit processor.
"den gang" i de spæde 64 bit barneår der var det amd der kom først med 64 bit processoren, og så kunne man vælge mellem 2 lejre amds processore eller intels og det var lidt en religionskrig mellem det ene og det andet, men man kunne få begge og med samme socket.
jeg vil derfor mene at dit bundkort kan køre 64 bit men din processor kun kan køre 32.
men jeg er frisk på en lille duel, og glæder mig til at se hvem der vinder. Kan du installere 64 bit på den maskine ja så tager jeg fejl og bøjer mig erbødigt for den store guru zob
Jeg har downloadet 64bit versionen, og den spiller max på min 6 år gamle Pentium4HT maskine med 2G ram
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Jerrik skrev:soundpartner skrev:tjaaa jeg er ret sikker på at en pentium4 er en ganske "alm" 32bit processor.
Jeg er også ret sikker på at det du får frem der det er specs om selve bus osv og det kan jo godt være at bundkortet også kan køre med en 64 bit processor.
"den gang" i de spæde 64 bit barneår der var det amd der kom først med 64 bit processoren, og så kunne man vælge mellem 2 lejre amds processore eller intels og det var lidt en religionskrig mellem det ene og det andet, men man kunne få begge og med samme socket.
jeg vil derfor mene at dit bundkort kan køre 64 bit men din processor kun kan køre 32.
men jeg er frisk på en lille duel, og glæder mig til at se hvem der vinder. Kan du installere 64 bit på den maskine ja så tager jeg fejl og bøjer mig erbødigt for den store guru zob
Jeg har downloadet 64bit versionen, og den spiller max på min 6 år gamle Pentium4HT maskine med 2G ram
jeg har så googlet det...
pentium4 er som udgangspunkt 32 bit, og fås helt ned til meget langsomt (260 mHz) da man i hastighed kom op omkring de 2000 mHz så begyndte amd med deres atlon 64 og andre 64bit systemer, og intell svarede igen med p4 ht og p4-emt64 modellerne. som delvis kører 64 bit, men dog ikke helt alligevel. det er dog fint nok til at de kan køre et 64bit os, der er så bare enkelte punkter hvor man fusker en bitte smule.