Jeg har set at jeg ikke er den eneste her på forum der spiller igennem Steam, men har i nogensinde læst Valves licens? Heller ikke mig før i dag, og der er faktisk nogle ret skumle passager i licensen:
"You understand that neither this Agreement nor the terms associated with a particular Subscription entitles you to future updates, new versions or other enhancements of the Software ... "
"Software" dækker også over spillene...
"Valve hereby grants, and you accept, a limited, terminable, non-exclusive license and right to use the Software for your personal use in accordance with this Agreement and the Subscription Terms. The Software is licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Software."
Det er der vel egentlig ikke noget nyt i, er det ikke ved at være mange år siden man har ejet købt software?
"Information on how to cancel your Account or a particular Subscription can be found at http://www.steampowered.com/. Valve reserves the right to collect fees, surcharges or costs incurred prior to the cancellation of your Account or a particular Subscription."
Så vil man have sin konto slettet, så kan de tage penge for det...
"In the case of a one-time purchase of a product license (e.g., purchase of a single game) from Valve, Valve may choose to terminate or cancel your Subscription in its entirety or may terminate or cancel only a portion of the Subscription (e.g., access to the software via Steam) and Valve may, but is not obligated to, provide access (for a limited period of time) to the download of a stand-alone version of the software ... "
Og Valve kan slette ens konto uden at skulle kompensere for det, og uden at skulle skrive i licensen hvad eller hvorfor de ville gøre det...
Er jeg den eneste der læser det som at Valve kan gøre præcis som de vil, og at man som bruger godkender det ved at bruge Steam???
Hilsen Nicky
https://store.steampowered.com/checkout/ssapopup
Steams licens
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Steams licens
Jeg er ganske enig. Men steams drm basere sig på forbindelse til serveren, og de er mere eller mindre nød til at skrive sådan for ikke at blive sagsøgt hvis de en dag ikke længere er i stand til at køre deres server.
-
- Geografisk sted: Svendborg
Ja ok, det er ikke steam, men meningen er den samme: Forum bruger bliver bannet, mister adgang til Dragon Age II
Historien er dog blevet opdateret... men jeg synes undskyldningen hørmer lidt af en pr oprydning...
Historien er dog blevet opdateret... men jeg synes undskyldningen hørmer lidt af en pr oprydning...
Update: We just received word from EA's Andrew Wong that the situation was actually an error. "Unfortunately, there was an error in the system that accidentally suspended a user's entire account," he told Ars. "Immediately upon learning of the glitch, EA took steps to restore the user's macro account and apologized for the inconvenience."
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det værste er nok at man betaler fuld pris for ting man teknisk set kun lejer og ikke ejer, eller kunne man bedre acceptere det.