Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af AJenbo »

Det skal jeg ikke kunne sige, men det er nok noget med at gå baglæns i installations instruktionen.
Viborg
Geografisk sted: Aars

Indlæg af Viborg »

AJenbo skrev:Det skal jeg ikke kunne sige, men det er nok noget med at gå baglæns i installations instruktionen.

Jeg kunne ikke sige det bedre selv ;)

Men tilbage til emnet. Man kan jo hurtigt lave en "fattigrøvs Appel:

Købe en lækker udsende laptop(tænker her designmæssigt)
Smide anden processer i + nogle ekstra ram
tilsidst smide Ubuntu i med OSX layuot
og volá

Fattigrøvs Appel

Opskriften må gerne kopieres ;)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det kan faktisk godt lade sig gøre at installere det rigtige Mac OS X på en pc, det er bare meget begrænset hvad hardware den understøtter selv om der har været en masse arbejde investeret i at konevater Linux og BSD drivere.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Hvis det der interesserer er os x styresystemet, mener jeg også at man har kunnet køre os x i virtualbox siden version 3.2 (af virtualbox). Jeg har dog aldrig set det til salg, men jeg har heller aldrig ledt.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du kan både købe det direkte fra Apple samt disse forhandlere ComputerSalg.dk A/S, ehjem ApS, Proshop ApS, Midtdata.dk, SHG.DK A/S, DataWorld A/S, Kontorlinien.dk, Danskdatasalg A/S, Merlin A/S, Happii.dk.
Prisen er ca. 1000,- og installere du det på ikke Apple hardware er der 0 support.
Viborg
Geografisk sted: Aars

Indlæg af Viborg »

Operativ system priser set hos Proshop.dk

Apple Mac Box set OS(10.6.3) = kr. 1062,00*
MS Windows 7 Ultimate = kr. 2068,00*

Så måske skal man se MS som leverandøren, der er dyrest.

*Ultimate ligner OSX10.6.3 mest
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du skal sammenligne med OEM udgaven af Windows da det er det du får når du køber Mac OS (Support bliver solgt med computeren).
Den pris jeg kan finde for Win 7 Ultimate OEM er 1.400,-

Apple hardware har jeg flere gange sammen lignet med grimme bambus maskiner hvor de koster 56% mere (ingen OS support, kun hardware garanti) for præsis den samme hardware. Så pris vinderen er ... LInux.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

jeg må sgu indrømme at jeg syntes at de der ultra tynde macbook air er ret fede og tiltaler mig en del. jeg er bare ikke så glad for macOS for aple som firma, eller hele filosofien der ligger bag ved apple.
Der ud over syntes jeg at det er for vildt at give spidsen af en jetjager for et skidt os i fancy hardware
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
cmay

Indlæg af cmay »

Jeg har lige læst en sjov blog om emnet hvorfor mange Open source udviklere bruger macOSX som udviklings platform til at udvikle på selv om de også laver mest programmel til linux.

Jeg tror lidt på at det her med at få sit system til at ligne noget andet er fordi man kan. ikke fordi at man har brug for at det ligner noget andet men mere føler sig tilpas ved at det ligner noget man kender i forvejen.

jeg har OSX panter en g5 med leopard. men ingen linux som ligner andet end open box. ville egentligt gerne have mine apples til at ligne mit linux system hvis det endelig skulle være.

egentligt ville BSD vel være et mere sandt udtryk for fattigmands apple da det jo er bsd kernen apple bygger på men som bsd bruger får man ikke alt det shiny stuff apple har lavet oven på-
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}