Søger hjælp til valg af ny bærbar

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
hvm
Geografisk sted: København

Søger hjælp til valg af ny bærbar

Indlæg af hvm »

Min bærbare røg på gulvet i går, og vil ikke længere starte - start-knappen er helt død. Det er mit indtryk - fra Google-søgninger - at der ikke er noget at gøre, hvis en bærbar ikke vil starte efter at have været røget på gulvet.

Hvis der er noget, jeg kan gøre for at få gang i den, er jeg selvfølgelig meget interesseret.

Jeg har også forstået, at jeg muligvis kan betale mig til at få genskabt data fra harddisken - jeg er dog ikke sikker på, at jeg har råd til det, oven i at skulle købe en ny bærbar. De vigtigste er mine data er backed-up, jeg har bare ikke de seneste versioner af mange filer - jeg kan genskabe dem, det vil bare blive kedeligt arbejde. Men det foretrækker jeg nok fremfor en dyr løsning.

Derimod vil jeg meget gerne have råd/abefalinger i forbindelse med at få købt en ny bærbar. Jeg ved desværre ikke så meget om hardware - det, jeg ved betyder mest for mig er pris, hastighed, dvd-drev (skrive/læse) og vægt - i noget mindre omfang batteri-tid. Jeg spiller ikke computerspil i noget større omfang - det bliver mest til små flash-spil på nettet, hvis det endelig er.

Jeg har lavet en søgning på edbpriser.dk med følgende specifikationer:

Display min. 14 tomme
Pris max. 4000 kr.
RAM min. 3 GB
Clock-frekvens min. 2 GHz
Vægt max. 2,5 kg

Med følgende resultater (ETA: nu med specifikation Intel grafikkort): http://bit.ly/fdihOt

Er der nogle af mine specifikationer I vil anbefale at ændre? Er 4000 kr. f.eks. for lidt at bruge på en computer i dagens Danmark?

Er der nogle af computerne på listen, som I absolut ikke vil anbefale - er der nogle, I vil?

På forhånd tusind tak for råd :)
Senest rettet af hvm 7. dec 2010, 13:52, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Søger hjælp til valg af ny bærbar

Indlæg af AJenbo »

Jeg vil forslå Intel grafikkort, de virker mere pålideligt og bruger ikke så meget strøm (er ikke til spil).

Jeg har rettet din søgning til så den kun viser maskiner med intel grafikkort
http://bit.ly/fdihOt (3 stk)

Ud af de 3 maskiner vil jeg forslå HP som jeg har lidt bedere erfaring med, de ser også ud til at have en hurtigere harddisk en toshiba'en.

Når du har et langt ulækkert url så kan du køre det i gennem bit.ly så er det lidt letter at se på og virker (bit.ly er den enest jeg har testet der virker med links fra edbprisr)
hvm
Geografisk sted: København

Indlæg af hvm »

Tak for råd omkring grafikkort, som jeg ingenting ved om! Samt bit-ly :o) !
Brandt
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Brandt »

Dell vostro 3500 er også langt nede i pris for tiden.
se den længst til venstre. http://dell.to/hY6VRe

/Brandt