Kode: Vælg alt
cd /usr/share/games/quake3
./quake3.x86
Kode: Vælg alt
cd /usr/share/games/quake3
./quake3.x86
AJenbo skrev:Kode: Vælg alt
cd /usr/share/games/quake3
./quake3.x86
Kode: Vælg alt
cd /usr/share/games/quake3
sudo ./enable-sound
./quake3.x86
AJenbo skrev:Huskede du først at køre enable-sound?Kode: Vælg alt
cd /usr/share/games/quake3
sudo ./enable-sound
./quake3.x86
Kode: Vælg alt
spot@spot-desktop:~$ cd /usr/share/games/quake3
spot@spot-desktop:/usr/share/games/quake3$ sudo ./enable-sound
[sudo] password for spot:
spot@spot-desktop:/usr/share/games/quake3$
AJenbo skrev:Har du opgraderet til Maverick (10.10), det gamle lydsystem er ikke længere tilstede i den nye udgave af Ubuntu, men hvis du stadig har den gamle kerne fra Lucid installeret kan du starte fra den og stadig køre spillet med lyd på den måde.
Når du køre demoen, husker du så at køre den sound-enable som høre til den?
AJenbo skrev:Der er en enablet for hver program fil, altså er der en for demoen, en for quake3 og en for quake3-smp.
Så vidt jeg kan regne ud kan der kun være åbent for et program adgangen, der for skal du køre den rigtige enabler før du køre spillet. Det var også der for du ikke kunne bruge enableren fra demoen til at aktivere lyden for den fulde udgave af quake3.
Det gamle lydsystem er blevet fjernet i Maveric, tilgengæld arbejdes der på at komme med en erstatning som vilfungere bedere (ikke mere sound enable).
AJenbo skrev:Det kommer muligvis som en opdatering til Maverick, men ellers skulle det vel meget gerne være med i 11.04 (næste LTS er 12.04).
Jeg prøver at rode lidt med om der ikke er en lidt letter måde at få det til at virke, event ved selv at få det nye system til at virke med Maveric, men det er nu også meget muligt der vil komme et arkiv med en kerne til Maverick der inkludere det gamle lydsystem så det kommer til at virke som Lucid, en anden mulighed ville være at fjerne det nye lydsystem og så kun have det gamle installeret, så skulle det virke problem frit, men det er så rimelig sikkert at andre programmer ikke vil gøre det.
Prøv foresten lige at installere "oss-compat" i lucid og se om det får lyden i quake3 til at virke.
AJenbo skrev:Lucid =10.04 så prøv lige at installere oss-compat.
AJenbo skrev:oss er den gamle lyd protokol, oss-compat er en kompatibilitets funktion der skulle få programmer der bruger oss til at virke med pulseaudio.
Spotten skrev:Hej igen.
Jeg tænkte det var nemmere at skrive her for at få lidt mere styr på det da jeg er en smule forvirret over denne quake tråd efterhånden.
Jeg har en del quake ting liggende rundt omkring jeg ikke ved om jeg kan slette eller om de skal bruges, og det virker stadig ikke helt som det skal med hensyn til lyden osv. så jeg tænkte på at fjerne det hele igen og smide det hele ind igen, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre for at ende med det virker denne gang, og måske med een genvej kun, som passer til min dual core processor samt disse "Point Releases".
Håber du kan/gider forklare mig det lidt mere koncentreret i en besked hvordan jeg får smidt det ind igen hvis jeg fjerner det, og hvordan jeg fjerner det for at smide det ind igen?
På forhånd mange tak!
Mvh Jakob.
Kode: Vælg alt
rm -R ~/.q3a
sudo rm -R /usr/local/games/quake3
sudo rm -R /usr/share/games/quake3
sudo rm /usr/share/applications/quake3*
sudo rm -R /usr/share/games/quake3-demo
sudo rm -R /root/quake3
sudo rm /root/quake3.tar.gz
Kode: Vælg alt
sudo cp /media/QUAKE3/Quake3/baseq3/pak0.pk3 /usr/share/games/quake3/baseq3
Kode: Vælg alt
sudo /usr/share/games/quake3/enable-sound-smp