Ubuntu starter ikke.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
JEK

Ubuntu starter ikke.

Indlæg af JEK »

Hej.
Jeg fik for få dage siden en ny bærbar (Zepto 6224W) med Vista installeret. Der gik ikke ret lang tid før jeg var så godt og grundigt træt af pågældende styresystem at jeg valgte at tage springet over til Linux. Og her faldt valget på Ubuntu distributionen. :)

Som det vel er ganske tydeligt af ovenstående har jeg ingen erfaring med Linux hvilket gør små problemer store.
Efter at jeg installerede styresystemet og computeren reboot'ede blev skærmen, der hvor der normalt ville være et Ubuntu loading billede, helt sort. Og den forblev sort... Jeg kan ikke komme forbi eller væk fra dette punkt med manglende billede...

Håber jeg er specifik nok i min beskrivelse, og håber i kan hjælpe en ivrig men lettere frustreret Linux-konverterende :)

mvh. JeK
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu starter ikke.

Indlæg af Jimmyfj »

Hi og velkommen til Ubuntu.

Jeg går ud fra du har installeret Ubuntu 7.04 og at du har downloaded Live Cd'en til installationen?

Mange bærbare Pc'er er ikke glade for Live Cd'en, derfor vil det være en stor hjælp hvis du kunne oplyse lidt om maskinens specifikationer, primært hvilket grafikkort der sidder i den.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
JEK

Ubuntu starter ikke.

Indlæg af JEK »

Jeg downloadede oprindeligt Live Cd'en. Desværre havde jeg også problemer der, så jeg downloadede "Alternate CD", og det er sidstnævnte jeg har de omtalte problemer med.

PC specs:

2,0 gHz Intel Duo Core 2
4,0 gb RAM
160gb 7200omdr. SATA harddisk
nVidia 8600m GT Grafikkort

Håber i kan hjælpe mig...

mvh. JEK