gutsy gibbon

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Volle
Geografisk sted: Odense

gutsy gibbon

Indlæg af Volle »

Hej

Hvis man installere GG beta, vil den så blive opdateret til final når den når d. 18 okt. mon ?
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: gutsy gibbon

Indlæg af Jimmyfj »

En af de ting som er blevet stærkt forbedret i Gutsy er netop update manageren. Hvis du vil opgradere fra 7.04 til 7.10 Gutsy skriver du bare:

Kode: Vælg alt

gksu update-manager -c -d

i en terminal. Dette vil starte din update-manager som så vil fortælle dig, at der er en ny release tilgængelig. Og når 7.10 Final udkommer den 18 oktober 2007 vil samme procedure opgradere din install til Final.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Volle

Re: gutsy gibbon

Indlæg af Volle »

Jimmyfj skrev:En af de ting som er blevet stærkt forbedret i Gutsy er netop update manageren. Hvis du vil opgradere fra 7.04 til 7.10 Gutsy skriver du bare:

Kode: Vælg alt

gksu update-manager -c -d

i en terminal. Dette vil starte din update-manager som så vil fortælle dig, at der er en ny release tilgængelig. Og når 7.10 Final udkommer den 18 oktober 2007 vil samme procedure opgradere din install til Final.

Mange tak for info. Så smider jeg GG beta ind nu, min Feisty har en fejl jeg ikke kan rette. juhuuuuu farvel til windows, 2 dage med den igen var slemt
Mvh Volle
Volle

gutsy gibbon

Indlæg af Volle »

Hmmm jeg har hentet beta 2 gange og ved installationen stopper den ved 87% og er ikke færdig med download af sprogpakker. Og jeg har prøvet både på wlan og kabel. Der stopper install.
Mvh Volle
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

gutsy gibbon

Indlæg af Stra »

Har haft samme problem :( Og måtte starte forfra med at installere 07.04 og opgav.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Jimmyfj

gutsy gibbon

Indlæg af Jimmyfj »

I stedet for at opgradere 7.04 til 7.10 via nettet er det tilrådeligt at hente iso filen og brænde en Live cd, hvorfra du så kan installere fra bunden. En upgrade har altid den risiko, at noget kan gå galt under overførslen.

Men tjek lige din System>Administration>Softwarekilder for at sikre dig, at software hentes fra Main Server IKKE Server for Danmark. Det er nemlig ikke sikkert alle opdates endnu er oppe på den danske server. Jeg har selv haft problemer med nogle opdates, hvor de 245 af de nævnte opdates endnu ikke var at finde på den danske server til Gutsy, men da jeg bad systemet om at hente filerne fra Main Server gik opdateringen glat igennem. Det ER Beta vi har med at gøre, og der er ikke længe til Final Release. Vær derfor sikker på at du henter fra Main repository (Main Server).

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Volle

gutsy gibbon

Indlæg af Volle »

Jimmyfj skrev:I stedet for at opgradere 7.04 til 7.10 via nettet er det tilrådeligt at hente iso filen og brænde en Live cd, hvorfra du så kan installere fra bunden. En upgrade har altid den risiko, at noget kan gå galt under overførslen.

Men tjek lige din System>Administration>Softwarekilder for at sikre dig, at software hentes fra Main Server IKKE Server for Danmark. Det er nemlig ikke sikkert alle opdates endnu er oppe på den danske server. Jeg har selv haft problemer med nogle opdates, hvor de 245 af de nævnte opdates endnu ikke var at finde på den danske server til Gutsy, men da jeg bad systemet om at hente filerne fra Main Server gik opdateringen glat igennem. Det ER Beta vi har med at gøre, og der er ikke længe til Final Release. Vær derfor sikker på at du henter fra Main repository (Main Server).

Jeg har live-cd beta så det er ikke en netinstall.

Det lyder jo fornuftigt at det bare er der den hænger, er linket til main server i softwarekilder på live-cd ?
Mvh Volle
Jimmyfj

gutsy gibbon

Indlæg af Jimmyfj »

Hej Volle

I min Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon install, under System/Administration/Softwarekilder er der et vindue, hvor jeg kan vælge at sætte software kilder til CD-ROM. Jeg tør ikke sige det 100% men jeg antager, at det samme gør sig gældende på Live Cd'en under Softwarekilder.

Ellers kan jeg kun komme i tanker om, at det må være en fejl i selve den iso/Live CD du bruger. Jeg har netop i dag opgraderet to installationer med 7.10, den ene fra cd, clean install, den anden via nettet på en 1000 MHz maskine.

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500