Blue ray ragion fri ?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
tola5

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af tola5 »

Hej kom lige til at tænkte på noget så ville lige høre om der er nolge der kan hjælpe mig lidt :D
er fordi jeg har fåget mig en us ps3 vilket er super og skal til at lige ubuntu ind på det her sender når ejg har fåget sovet lidt :wink: så kom til at tænke på sådan en feter har jo Blue ray drev så tænkte på vis man kan afspille Blue ray film om de så er ragion låst får rat mig vis jeg tager falj det er vil noget softwere mesig for man har da kunne opdatere sin dvd så den blev kodefri så tænkte så vis man kan afspile Blueray film i linux om det så bare vil afspille alle både a og b eller om der er noget der ? :D håber i kan følig mig
Xalar
Geografisk sted: Dragør, Vestamager, København

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af Xalar »

PS3 BD spil er regionsfrie, det er filmene derimod ikke.
Hvis du har en US PS3, er der en chance for at du kan afspille region 2 film, men det er langtfra sikkert.
tola5

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af tola5 »

nej film mene er nemlig ikke ragion frie men det var det om det var noget hartwer eller softwere mesige
Xalar

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af Xalar »

Det er noget der er skrevet på disken, ergo er det hardware mæssigt.
tola5

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af tola5 »

Xalar skrev:Det er noget der er skrevet på disken, ergo er det hardware mæssigt.

ja ved godt det er skrevet på disken men nu tænker jeg mere om det vil kunne omgåes for lag os sige feksmpel DVD film de er jo også ragion 1 og 2 men de kan jo af spilles alle på en windows maskine :shock: så... men skal ikke gøre mig klov på det
Xalar

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af Xalar »

Hvis du nu prøvede at forklare hvad du vil vide lidt tydeligere, ville det hjælpe.
Og no offense, men prøv at bruge tegnsætning og Firefox' indbyggede ordbog hvis muligt. Det ville hjælpe en del mere med forståelsen.

Men sådan jeg har forstået det nu, vil du finde ud af om man kan spille BD i Ubuntu, selvom de er regionslåste. Og det kan jeg desværre ikke give svar på. :(
tola5

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af tola5 »

Xalar skrev:Hvis du nu prøvede at forklare hvad du vil vide lidt tydeligere, ville det hjælpe.
Og no offense, men prøv at bruge tegnsætning og Firefox' indbyggede ordbog hvis muligt. Det ville hjælpe en del mere med forståelsen.

Men sådan jeg har forstået det nu, vil du finde ud af om man kan spille BD i Ubuntu, selvom de er regionslåste. Og det kan jeg desværre ikke give svar på. :(

ja var det jeg mente og ja skriver forfernlig og gør det ikke bedre at jeg lige har fåget en operasion i øjet så skal holde for det enge øjet for at kunne se tastener nogenlune og læse :(
Xalar

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af Xalar »

Kan ikke lige umiddelbart finde svaret på PSUbuntu forumet, men du kan evt. selv prøve at oprette en tråd derinde. :)

Har for øvrigt selv lyst til at prøve Ubuntu på PS3, men planlægger dog først at købe HD fjernsyn om ca. 2½ måned (pengegaver fra 18-års :D).
tola5

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af tola5 »

ok tak vil jeg prøve undre mig enlig ldit over noget har hente ubuntu ned men opdaget jeg mangler en usb flash så er blivet bestilt, men kan se det fyler ca. 700mb mens yellow dog fyler ca. 3.5GB nolge der ved hvad der gør at det fyler så meget for syns selv ubuntu er så lækret den gagn jeg have det på min pc er gået over til vista da DR og tv 2 sputnik ikke gider at snarke godt med linux :(
Xalar

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af Xalar »

Sputnik snakker ikke sammen med Linux så vist jeg husker, men DR-tv kan man dog få til at virke. Mener endda der ligger instruktioner på DR's support side.

Og i henhold til størrelsen på disken, er det fordi der ligger en masse pakker på YLD-disken, så man ikke behøver hente dem, mens man i Ubuntu mere eller mindre selv henter efter behov (medmindre man henter DVD'en, som også indeholder en masse pakker).
tola5

Blue ray ragion fri ?

Indlæg af tola5 »

ok m tak for svaret , og ja Dr kan godt men oplevet abre at der var nolge progamer den ikke gad af en eller anden grund og så var der bare en del arb. med at sæte det op så smutte tilbage til windows , er sku enlig sjovt for nu kan jeg bane det lang væk windows det låser fryser og køre bare ikke serligt stabilt på min pc i forhold til mit ubuntu kan være jeg skifter igen :D