Hej
Jeg står og skal have mig et bundkort til et Mythtv mediecenter. Jeg kan se man lige skal tænke sig om inden man køber noget da det vist kan være en udfordring at få lyd over HDMI.
Nogle der har erfaring, og evt nogle bud på bundkort der har HDMI grafikkort hvor det er muligt at få lyd med over i HDMI kablet til tv'et?
mvh
Jesper
Lyd over HDMI
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Lyd over HDMI
jvels skrev:Hej
Jeg står og skal have mig et bundkort til et Mythtv mediecenter. Jeg kan se man lige skal tænke sig om inden man køber noget da det vist kan være en udfordring at få lyd over HDMI.
Nogle der har erfaring, og evt nogle bud på bundkort der har HDMI grafikkort hvor det er muligt at få lyd med over i HDMI kablet til tv'et?
mvh
Jesper
Det bundkort som bruges i en Asrock ION 330HT virker perfekt med Mythbuntu. Det gælder også fjernbetjeningen ved at følge producentens anvisninger for installation af en Linux device driver.
Producents hjemmeside til Asrock ION 330HT: http://www.asrock.com/nettop/overview.a ... ON%20330HT
Tråd på version2.dk (v2) om at få Mythbuntu op at køre med den computer: http://www.version2.dk/grupper/mythtv/forum/11396 Bemærk at det er lykkedes at få fjernbetjeningen til at virke.
Selve maskinen kan jeg ikke anbefale at købe hvis du er følsom overfor støj -jeg er i gang med at erstatte den 3cm blæser fra helvede der sidder i maskinen med en 12 cm blæser som jeg vil montere i bunden. Jeg købte min Asrock ION 330HT i shg.dk.
Edit:
Bunkortet hedder ASRock AMCP7AION-HT
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: Lyd over HDMI
Hej
Takker for tippet.
Problemet med atom/ION boards er at de kun har 1x pci slot Har 2 x pci tuner så det kan ikke lade sig gøre.
Med mindre der kan bruges et riser kort?
Men der er nok heller ikke nok "power" til at kunne trække 2 tunere.
/Jesper
Takker for tippet.
Problemet med atom/ION boards er at de kun har 1x pci slot Har 2 x pci tuner så det kan ikke lade sig gøre.
Med mindre der kan bruges et riser kort?
Men der er nok heller ikke nok "power" til at kunne trække 2 tunere.
/Jesper