Hej.
Min gamle bærbare har desværre haft et lille uheld, der gør den mindre transportabel.
Jeg er derfor på udkig efter en ny bærbar og er faldet over de to ovenstående:
- NB458: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=70008&gruppe=PCnotevision
- SL510: http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/dkind/LenovoPortal/en_DK/catalog.workflow:item.detail?vt=5&GroupID=220&Code=NSL7LMD&hide_menu_area=true&hide_ad_area=true¤t-category-id=22AC2560B09C47F3A4AC88BEE6257C19
Den må gerne kunne trække nogle simuleringer og databehandling til mit studie. Det jeg umiddelbart leder efter er noget, der holder til lidt af hvert, og har en god batteritid.
- Rasmus
Vision NB458 el. ThinkPad SL510?
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: Vision NB458 el. ThinkPad SL510?
Jeg ville vælge Lenovo'en af primært 2 grunde...
- Det er en Lenovo = god kvalitet = jeg kender ikke det andet mærke.
- Den benytter Intel Graphics - DET VIRKER BARE i Linux - Ati har blakket ry rundt omkring. Jeg siger ikke at omtalte Ati vil give problemer, blot at jeg som forbruger ikke ville turde med mindre jeg havde direkte brug for grafikken derfra.
Lenovo'en har også en Core 2 Duo CPU - den er NOGET kraftigere end den anden ULV-CPU, som så tilgengæld er utrolig fed hvad angår strømforbrug og dermed isoleret set "går længere på literen". Men til simuleringer og databehandling kunne jeg forestille mig du vil blive glad for den hurtigere C2D.
Et minus ved Lenovo'en som ville kunne få mig til at kigge helt andetsteds er dens skærm.. 15" Der er ikke meget "bærbar" over det IMHO. Men ved jeg kan komme meget i modvind med den påstand i en tid hvor 17" sælger som varmt brød hos bageren som søndagen
Men ja.. af de 2 modeller, Lenovo!
- Det er en Lenovo = god kvalitet = jeg kender ikke det andet mærke.
- Den benytter Intel Graphics - DET VIRKER BARE i Linux - Ati har blakket ry rundt omkring. Jeg siger ikke at omtalte Ati vil give problemer, blot at jeg som forbruger ikke ville turde med mindre jeg havde direkte brug for grafikken derfra.
Lenovo'en har også en Core 2 Duo CPU - den er NOGET kraftigere end den anden ULV-CPU, som så tilgengæld er utrolig fed hvad angår strømforbrug og dermed isoleret set "går længere på literen". Men til simuleringer og databehandling kunne jeg forestille mig du vil blive glad for den hurtigere C2D.
Et minus ved Lenovo'en som ville kunne få mig til at kigge helt andetsteds er dens skærm.. 15" Der er ikke meget "bærbar" over det IMHO. Men ved jeg kan komme meget i modvind med den påstand i en tid hvor 17" sælger som varmt brød hos bageren som søndagen
Men ja.. af de 2 modeller, Lenovo!
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server