[Løst] SD kort i netbook remix
-
Re: SD kort i netbook remix
Yes! Nu har jeg formateret den usb piw' på 4GB til FAT32,, dog i W Vista, men det virker da og det er ski godt. Tak for hjælpen.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: SD kort i netbook remix
Super.
En rigtig fed ting at gøre, under den slags lykkelige omstændigheder, er at gå tilbage til den første post i tråden og redigere Emnelinjen i denne ved at skrive [LØST] først på linjen.
Så er det mere overskueligt, hvor folk stadig mangler hjælp.
En rigtig fed ting at gøre, under den slags lykkelige omstændigheder, er at gå tilbage til den første post i tråden og redigere Emnelinjen i denne ved at skrive [LØST] først på linjen.
Så er det mere overskueligt, hvor folk stadig mangler hjælp.
-
Re: [Løst] SD kort i netbook remix - Ikke løst alligevel
Mine USB sticks kan jeg se, men mit SD-kort kan jeg stadig ikke se, selvom det er formateret til FAT32.
-
- IRC nickname: sound
Markhw skrev:Mine USB sticks kan jeg se, men mit SD-kort kan jeg stadig ikke se, selvom det er formateret til FAT32.
jeg ved ikke om de har fået løst det problem der tidligere har været med netbook udgaverne hvor de mener at sd-kortet er et cd-romdrev.
så prøv at se om du skulle have en cdrom som så rent faktisk er dit sd-kort
-
hmf... Den dukker ikke op som et cd-rom drev så vidt jeg kan se. Hvis den gjorde det, ville den så ikke dukke op under volumes?
-
- Redaktør
Den skulle sådan set dukke op i bunden af "files and folders", men det skulle også være muligt at se den som et mounted drev i mappen /media eller i venstre side af din fil-explorer, nautilus med en dertilhørende lille eject-knap ud for drevets navn.
Hvis det bliver alt for mystisk og du har lyst til at fejlfinde, kan du prøve at se om der bliver skrevet i filen /var/log/syslog i det øjeblik du sætter filuren i, og om der eventuelt kan spottes nogle fejlmeddelelser.
Hvis det bliver alt for mystisk og du har lyst til at fejlfinde, kan du prøve at se om der bliver skrevet i filen /var/log/syslog i det øjeblik du sætter filuren i, og om der eventuelt kan spottes nogle fejlmeddelelser.
-
Den dukker ikke op under files and folders. Når jeg kigger i /media er der en mappe der hedder MMSD, men der er ikke noget i mappen, skal der være det?
-
Der bliver ikke skrevet i /var/log/syslog idet jeg sætter kortet i.
-
Re: [Løst] SD kort i netbook remix
Jeg installerede ubuntu 9.10 desktop i stedet for og så var SD kortet på skrivebordet med det samme da den var færdig med at installere. Tak for hjælpen
-
- Redaktør
Re: [Løst] SD kort i netbook remix
Nå, det var godt at det kom til at virke til sidst.
Mærkeligt, det virker på min netbook remix, men ja - forskellig hardware sikkert.
Mærkeligt, det virker på min netbook remix, men ja - forskellig hardware sikkert.