Acer Aspire One 150 ZG5 Intern Mikrofon

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Grufle
IRC nickname: Grufle
Geografisk sted: Vejle

Acer Aspire One 150 ZG5 Intern Mikrofon

Indlæg af Grufle »

Hej

Blev henvist til at lave en cross-post her fra det officielle ubuntuforums.org, da der virker til at være problemer med deres måde de cacher siden på (eller også er det bare mig der gør noget helt forkert).

Mit problem er således. Jeg har installeret Ubuntu 9.10 (Karmic Koala) på en Acer Aspire One 150 ZG5, og der er problemer med måden Pulseaudio håndtere den interne mikrofon. Mikrofonen virker out of the box i programmet Lydoptager (Sound Recorder), men ikke i voice chat programmer som Skype og Empathy (via Google Talk). Fandt nogen forskellige måder folk havde løst dette problem på, ved bl.a. at afinstallere Pulseaudio fuldstændigt og erstatte det med ALSA. Det gjorde jeg så ud af desperation, selvom jeg ellers har været glad for Pulseaudios mange smarte funktioner. Dette fik mikrofonen til at virke i Skype efter lidt nørklen rundt i Skypes indstillinger, men Empathy nægter stadig at registrere lyden fra mikrofonen.

Er mere end villig til at lave en komplet reinstall hvis der er nogen der har gode idéer til hvordan man får mikrofonen sat rigtigt op med Pulse, men en hjælpende hånd til hvordan jeg kommer videre fra hvor jeg står nu vil jeg også sætte stærkt pris på.

Tak fordi du i det mindste læste denne lidt lange smørre, men prøver at give så meget information der er relevant som muligt.

Er desværre lidt tidspresset, da min kæreste skal bruge bærbaren til at kommunikere med mig på en rejse hvor jeg ikke umiddelbart kan lave noget på computeren.

Alle foreslag tages imod med kyshånd.

Mvh.

Mads

[EDIT]
Glemte helt og smide et link til posten på ubuntuforums.org. Tråden kan ses her.
[EDIT 2]
Fandt en løsning der virkede med Pulseaudio begravet i en tråd på ubuntuforums.com.

Fulgte disse skridt:
1. Installer pavucontrol således:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install pavucontrol

2. Start Lydstyrkekontrol fra Lyd og Video
3. Klik Inddataenheder
4. Tryk på "Lås" ikonet så man kan justere sliderne individuelt
5. Juster den ene volume slider helt ned, og den anden helt op (jeg justerede right ned og left op)
6. Luk programmet, og du skulle gerne nu have lyd i alle programmer via mikrofonen
To defy the laws of tradition
Is a crusade, only of the brave.