Windows --> Ubuntu = tastatur virker ikke

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
lughorn
IRC nickname: lughorn

Windows --> Ubuntu = tastatur virker ikke

Indlæg af lughorn »

Hej alle sammen.
Jeg har nu besluttet mig for at prøve Ubuntu, eftersom der er mange der taler godt om det.
Så jeg har installeret Ubuntu med dualboot på win-dåse maskinen. Men jeg har nu det problem at touchpad'en og mit tastatur ikke duer. Jeg bruger en ekstern mus, og den fungerer fint.
Er der nogen der kan hjælpe mig? Det er jo lidt træls at jeg ikke engang kan logge ind xD

P.s. min computer en Dell, bærbar. Jeg bruger v9.10
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Windows --> Ubuntu = tastatur virker ikke

Indlæg af Kantastisk »

*ignorer dette indlæg* :?
dixi
lughorn

Indlæg af lughorn »

@Kantastisk
Jeg kan forstå på dit lettere sarkastiske svar at noget i mit indlæg ikke behager dig?
Kan du venligst sige hvad jeg har gjort forkert, så jeg kan rette det?
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

du misforstår - jeg henviser til, at man skal ignorere mit indlæg, ikke dit emne/tråd.
jeg havde i mit første svar ikke været opmærksom på, at din computer var en bærbar, og dermed havde jeg alligevel ikke noget at komme med. beklager misforståelsen.

-men nu jeg er her igen, kommer jeg til at tænke på, at du kunne forsøge med at tilkoble et usb-tastatur og køre en softwareopdatering, når du så er logget ind. Det kunne jo være, heldet var med dig. :)
dixi
lughorn

Indlæg af lughorn »

Åh, det beklager jeg meget! :)
Ja, tanken har strejfet mig. Jeg har bare intet USB-tastatur, men har fundet ud af at man kan bruge et skærmtastatur til at logge ind med. Ved dog ikke hvordan man aktiverer dette igen når man er logget ind. Og så skal jeg også gerne have nettet til at fungere. Tænkte bare det letteste var at starte med tastaturet :)
Tak for det indtil videre!
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

næh, jeg kan da heller ikke se, hvordan man aktiverer det (det hedder onboard), hvis man slet ikke har noget tastatur til at begynde med... lidt underligt, måske.

men som midlertidig nødløsning kan du højreklikke på dit skrivebord/opret genvej og give den navn og kommando "onboard" uden anførselstegn ved at kopiere bogstaverne over fra andre stykker tekst på din computer. det er ikke ligefrem top-guru-stilen, men det duer da :)
Prøv som det første at køre en softwareopdatering igennem Administration/Opdateringshåndtering, når du kan.
dixi
lughorn

Indlæg af lughorn »

Åh, det lyder da smart. Har jeg slet ikke tænkt på! Tak for det :D