Kan ikke få højere opløsning end 800 x 600

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
AQLIVE
IRC nickname: AQLIVE

Kan ikke få højere opløsning end 800 x 600

Indlæg af AQLIVE »

Hej

Jeg kører ubuntu 9.10 via sun's virtual box, men jeg kan ikke ændre opløsningen til mere end 800 x 600.
Det er en HP skærm model: w2207h og den kan køre med 1680 x 1050.
Er der nogen måde hvorpå man kan få det til at fungere på samme måde? Eller er dette bare ikke muligt via virtual box?

Jeg læste noget om at redigere xconf filen, men den kan jeg ikke finde i 9.10. og jeg kan heller ikke rigtig hitte ud af at ændre de rigtige steder i den fil. (Har prøvet i 9.04.

Håber i har et godt svar til mig :-)
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan ikke få højere opløsning end 800 x 600

Indlæg af lath »

AQLIVE skrev:Hej

Jeg kører ubuntu 9.10 via sun's virtual box, men jeg kan ikke ændre opløsningen til mere end 800 x 600.
Det er en HP skærm model: w2207h og den kan køre med 1680 x 1050.
Er der nogen måde hvorpå man kan få det til at fungere på samme måde? Eller er dette bare ikke muligt via virtual box?

Jeg læste noget om at redigere xconf filen, men den kan jeg ikke finde i 9.10. og jeg kan heller ikke rigtig hitte ud af at ændre de rigtige steder i den fil. (Har prøvet i 9.04.

Håber i har et godt svar til mig :-)

Man kan sætte skærmstørrelsen for gæsteoperativsystemer med en terminalkommando. Kommandoen finder du User Guide/manual. Du kan også søge her i forum, blandt alle indlæggene hvor der er et svar, der løser dit problem.

Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe dig mere lige nu.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags