Hvilken netbook skal jeg købe?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Gorm-Casper
IRC nickname: casperin

Hvilken netbook skal jeg købe?

Indlæg af Gorm-Casper »

Jeg har lånt en acer aspire one af mit arbejde et par dage, og har været positivt overrasket; så jeg har besluttet mig til at købe en netbook selv.

Jeg har pt. en lenovo R61i (til dagligt brug altså) som jeg har været meget glad for (dejlig robust - og fungerer godt med linux, generelt); men den er ved at blive gammel og ER bare stor og klodset at have i tasken.

Mine krav til en netbook er:
- Den skal fungere med Ubuntu (det er derfor at jeg skriver herinde).
- Den skal være lille og robust.
- Jeg har et 3 modem (ved ikke om det på nogen måde gør noget for valget af hardware).
- Hvis der bliver hardware problemer, så vil det være rart at kunne gå ned i en butik med en garanti (jeg betaler gerne for garanti).
- Hvis den har en 'clit' mus (den røde i midten af tastaturet) er jeg næsten solgt på stedet - er det kun lenovo der har dem?
- Plads til simkort.
- Lang batteri-levetid.
- Prisen har også betydning, men jeg ved godt at kvalitet koster.

Ting jeg nedprioriterer:
- Lyd.
- Tastaturets størrelse. Jeg har små fingre, så acer's aspire one tastatur er faktisk fint til mig. Det betyder ikke at tastaturet ikke skal være godt. Jeg kan ikke fordrage et tastatur der larmer (*klik klik klik klik*)...
- Harddisk plads. Jeg kunne nøjes med 10 floppydisks hvis det skulle være.

Umiddelbart, når jeg læser mine egne kriterier igennem, tænker jeg på noget i retning af en lille lenovo med flashdisk som HD. Er jeg gal på den? Hvad siger andre?

På forhånd tak,

Gorm
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hvilken netbook skal jeg købe?

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

De fleste netbooks kører godt, så det er mest et spørgsmål om smag og behag. Lenovo laver en rigtig fed netbook, så den går du overhovedet ikke galt af. Jeg har en Acer Aspire One og den kører total godt med den nye UNR 9.10.

Jeg er ikke i tvivl om at du vil blive glad for kombinationen af en Lenovo netbook og UNR 9.10
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Gorm-Casper
IRC nickname: casperin

Indlæg af Gorm-Casper »

Tak for svar... jeg fik et tilbud fra 3 om at jeg kunne få en aspire one af dem billegere, mod at jeg forlængede mit abonnement. Jeg har ikke rigtigt noget alternativ når jeg bor i sverige og pendler, så det ender da nok med at jeg tager imod det tilbud :)

Tak for det..
Dalgas78

Indlæg af Dalgas78 »

Jeg vil klart anbefale en Lenovo Ideapad S12

Den er stadig lille af en bærbar at være, men dejlig at have med på farten og i sofaen.

Tilmed har den LED skærm og holder strøm i en pæn tid. og ja prisen på omkring 3200 er jo overkommerlig.

VH DALGAS
hni

Indlæg af hni »

Warhawk skrev:Hejsa,

De fleste netbooks kører godt, så det er mest et spørgsmål om smag og behag. Lenovo laver en rigtig fed netbook, så den går du overhovedet ikke galt af. Jeg har en Acer Aspire One og den kører total godt med den nye UNR 9.10.

Jeg er ikke i tvivl om at du vil blive glad for kombinationen af en Lenovo netbook og UNR 9.10

Hej!

Hvilket model nummer har din Aspire One??
AOD250
751
eller noget andet. (c:
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg går ikke ud fra at man kan få Asus eeepc 701 længere. Men hvis du skulle overveje at købe en brugt og du gerne vil køre 9.10, så hold dig fra den. Det slår den fuldstændig ihjel. 9.04 kører ok på den. Men den er gammel i netbook-sammenhæng, så hvis du har penge, find noget andet.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

hni skrev:
Warhawk skrev:Hejsa,

Hej!

Hvilket model nummer har din Aspire One??
AOD250
751
eller noget andet. (c:

Hej,

Det er D150 modellen - altså den første fra Acer.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Kvik
IRC nickname: kvik
Geografisk sted: Söderhamn, Sverige

Indlæg af Kvik »

Hej

Den første acer netbook var en Acer Aspire one 110, den har kun 512 MB ram
Med Venlig hilsen
Kvik

Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04