Problem med Samsung NC10s lysstyrke kontrol incl. fn taster

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
simarson

Problem med Samsung NC10s lysstyrke kontrol incl. fn taster

Indlæg af simarson »

Jeg har installeret ubuntu 9.10 på denne notebook Samsung nc10

Der er noget helt galt med kontrollen af lysstyrken. Min Fn tast til lysstyrkekontrollen virker ikke. Lydstyrke kontrollen ved siden af virker. Hvis jeg tilføjer lyskontrol til panelet for at kunne kontrollere det den vej virker det heller ikke. Der vises så et rødt afbrudt symbol på solen og der står, hvis jeg placere musen hen over det,< "kan ikke aflæse skærmens lysstyrke".
Maskinen var preinstalleret med XP og der virkede Fn tasterne.
Hvis der er nogen der har et bud på løsning af problemet så på forhånd tak.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Problem med Samsung NC10s lysstyrke kontrol incl. fn taster

Indlæg af andsen »

Det er et kendt problem på Samsung maskiner med Ubuntu 9.10, desværre. Hvad status er, ved jeg ikke :-S

Prøv at google det :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Fjederen
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Problem med Samsung NC10s lysstyrke kontrol incl. fn taster

Indlæg af Fjederen »

Jeg har en Nc10, og efter at have set dit indlæg, skulle jeg da lige prøve at se hvordan den artede sig. Det er godt nok ... kun Ubuntu 9.08 ... mener jeg det er jeg bruger, men der virkede fn + lys/lyd knapperne skam fint nok.
Da jeg først prøvede det var der et fint lille OSD.. men det var der ikke da jeg prøvede det igen ca 5 min efter :-/