Jeg har et problem med, at få denne printer til, at virke ( ubuntu 9.10)
Systemet finder printeren som 2400 series, men sætter den ind som en 2200 series ( selvfølgelig fordi det ikke har driveren til 2400 serien).
Jeg har været mange steder på nettet og installeret HPLIP, men den kan slet ikke finde printeren.
Er der nogen der har en idè til hvad man evt kan prøve, at gøre
Installation af hp deskjet F 2492 printer
-
- IRC nickname: fpa
- Geografisk sted: Odense
Installation af hp deskjet F 2492 printer
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Installation af hp deskjet F 2492 printer
faweb skrev:Jeg har et problem med, at få denne printer til, at virke ( ubuntu 9.10)
Systemet finder printeren som 2400 series, men sætter den ind som en 2200 series ( selvfølgelig fordi det ikke har driveren til 2400 serien).
Jeg har været mange steder på nettet og installeret HPLIP, men den kan slet ikke finde printeren.
Er der nogen der har en idè til hvad man evt kan prøve, at gøre
normalt kan man finde printeren samt en del nyttige hints på openprinting.org, men din printer er slet ikke listed der inde, så jeg har en svag frygt for at gode råd er dyre
-
Jeg faldt over tråden fordi jeg selv skulle have den samme printer/scanner til at virke, og vil lige give et hint hvis du ikke har fået det til at virke endnu.
Hvilken version af hplip har du installeret? Som standard i ubuntu 9.10 er hplip installeret i version 3.9.8, men ifølge denne side http://hplipopensource.com/hplip-web/models/deskjet_aio/deskjet_f2400_series.html skal man have hplip i minimum version 3.9.10. Dvs. du skal hente hplip installeren.
Jeg har lige for 5 min siden installeret hplip version 9.8.12, og printeren virkede med det samme.
/offtopic hvis man henter installeren så sørg for at der ikke er nogen mapper i stien der har mellemrum i deres navn (som f.eks. "Hentede Filer" ), det er der nemlig noget i make kommandoen der ikke kan håndtere...
Hvilken version af hplip har du installeret? Som standard i ubuntu 9.10 er hplip installeret i version 3.9.8, men ifølge denne side http://hplipopensource.com/hplip-web/models/deskjet_aio/deskjet_f2400_series.html skal man have hplip i minimum version 3.9.10. Dvs. du skal hente hplip installeren.
Jeg har lige for 5 min siden installeret hplip version 9.8.12, og printeren virkede med det samme.
/offtopic hvis man henter installeren så sørg for at der ikke er nogen mapper i stien der har mellemrum i deres navn (som f.eks. "Hentede Filer" ), det er der nemlig noget i make kommandoen der ikke kan håndtere...
-
dobbelt post