Og så fandt vi ud af at siden man downloader fra bruger dynamiske links og derfor ikke bare kan gøres nemt. men jeg har samlet det hele i en komando som kan fyres af i terminalen... denne komando henter filen fra min server, laver den eksekverbar og kører installeren.
Kode: Vælg alt
mkdir army && cd army && wget http://soundpartner.linux.dk/army/armyops250-linux.run && sudo chmod 777 armyops250-linux.run && sudo ./armyops250-linux.run
efter at filen er downloadet og kører (den er stor så det kan tage lang tid) så beder den om dit sudo password. dette er dit normale password. HUSK at du ikke kan se nogen reaktion i terminalen når du indtaster dit password. Nu kører den et integritetscheck, og efter lidt tid (her ca 3 min) så kommer der en masse blå dialogbokse med spørgsmål samt en licens... jeg har bare trykket [enter] til dem alle, og installeren kører bare der ud af. installeren er lidt morsom da den kører fra 0 til 100% mange gange (nogle gange hurtigere end andre) men mon ikke det er fordi det er en progressbar for hver enkelt fil den er ved at installere. bare lad den køre der ud af.
efter ca 15 min så har installeren kørt til ende og jeg har nu under programmer>andre fået spillet op som armyops.
spillet kører på min eee (hvilket jeg ikke regnede med) jeg blev nød til at installere et par ekstra pakker som ikke var installeret, men det kører fint.
det er værd at bemærke at compis skal slås fra på min eee. på min større bærbare virker det også fint med compiz.
edit:
hvis du er til den grafiske install så gør du således.
du kligger på nedenstående link. det downloader en lille fil fra min server
http://soundpartner.linux.dk/scripts/ao.shderefter så højreklikker du på filen og under egenskaber (nedderst) er der en fane der hedder rettigheder. næsten nedderst på denne fane er der en lille firkantet checkbox hvor der står "tillad kørsel af filen som et program" denne sætter du et hak i og lukker så vinduet.
nu dobbeltklikker du på filen, og denne bliver eksekveret. filen skulle gerne guide dig igennem det hele.