Først og fremmest er jeg helt grøn i linux verdenen - håber det ændrer sig.
Jeg har forsøgt at installere Mythbuntu 9.04 og andre linux installationer (Mythdore - Mandriva)
Mythbuntu er den eneste hvor det er lykkedes mig at køre live CD, og installationen til harddisk går fint indtil jeg når punktet hvor der skal genstartes, hvor Mythbuntu hænger i processen med at lukke ned.
Hvis jeg på det punkt vælger "hård reboot" vil maskine ikke boote og hænger på punkt med teksten:
"verifying pooldata"
Hardware:
Motherboard: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Grafik: ATI Radeon HD3200
DVB-S2: Hauppage HVR4000
RAM: 2GB
Jeg har læst at Linux har problemer med drivere til ATI grafikkort, betyder det at linux ikke kan installeres på min maskine?
Forslag til løsning af problemet er velkommen.
Mvh
Sperwer[*]
Problem med installation, Live CD ok
-
- IRC nickname: sperwer
Problem med installation, Live CD ok
Senest rettet af Sperwer 9. mar 2009, 20:35, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Re: Problem med installation, Live CD ok
Et forslag kunne være at prøve med version 8.10 eller 8.04, da 9.04 ikke er udgivet endnu, men stadig kun er at finde i en alphaudgave, der vil altså uden tvivl være fejl i denne version der kan komme i vejen. 8.04 er det der kaldes en Long Term Support version, og vil modtage opdateringer frem til 11.04, så dette er en langtidsholdbar version. 8.10 er den nyeste "almindelige" version.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- IRC nickname: sperwer
Re: Problem med installation, Live CD ok
Jarlen skrev:Et forslag kunne være at prøve med version 8.10 eller 8.04, da 9.04 ikke er udgivet endnu, men stadig kun er at finde i en alphaudgave, der vil altså uden tvivl være fejl i denne version der kan komme i vejen. 8.04 er det der kaldes en Long Term Support version, og vil modtage opdateringer frem til 11.04, så dette er en langtidsholdbar version. 8.10 er den nyeste "almindelige" version.
Installerede Ubuntu 8.10 og det virker, mange tak for hjælpen
Sperwer