eee og trådløs opkobling

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
gug

eee og trådløs opkobling

Indlæg af gug »

Endelig har jeg fået skiftet den standard linux der er på eee.
Nu bruger jeg såUbuntu her, som på min anden bærbare- Alt er fint - næsten!
Den trådløse opkobling virker, men signalerne er meget svage! Sammenligner jeg med den almindelige bærbare der er tændt og står lige ved siden af og også bruger Ubuntu er der meget færre netværk at se! Det netværk jeg plejer at bruge kommer ud med meget dårligt signal, mens det på den almindelige står med 85%
Er eee svag på dette punkt? Eller kan jeg komme til at give "den gas" på en eller anden måde?
mange hilsner
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: eee og trådløs opkobling

Indlæg af soundpartner »

gug skrev:Endelig har jeg fået skiftet den standard linux der er på eee.
Nu bruger jeg såUbuntu her, som på min anden bærbare- Alt er fint - næsten!
Den trådløse opkobling virker, men signalerne er meget svage! Sammenligner jeg med den almindelige bærbare der er tændt og står lige ved siden af og også bruger Ubuntu er der meget færre netværk at se! Det netværk jeg plejer at bruge kommer ud med meget dårligt signal, mens det på den almindelige står med 85%
Er eee svag på dette punkt? Eller kan jeg komme til at give "den gas" på en eller anden måde?
mange hilsner

det kommer meet and på hvilket netkort der er i maskinerne, samt hvilken driver du bruger.

hvis du har en eee vil jeg helt klart anbefale dig at bruge eeebuntu (du kan se en guide på http://soundpartner.linux.dk/eeebu )
da det er en ubuntu optimeret til eee

de fleste N netkort (netkort der også har den nyere N standart) er generelt en del bedre, det være sig de kan se flere netværk (da de spænder over en del større frekvensbånd) men de har også flere antenner, og derfor også bedre signalmodtagelse
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede