Hejsa
Skulle så lige prøve at installere nyeste version af ubuntu på en asus pundit, installation gik smerte frit og alt lader til at køre ok, på nær opstart af pc, her kommer der allerførst ubuntu logo frem og så går opstarten over i sort vindue hvor den stopper med følgende tekst i prompten " initramfs " for at komme videre herfra må jeg skrive exit, hvad kan fejlen være ???
hilsen
bim
Installationsproblemer
-
- IRC nickname: bim
- Geografisk sted: Nakskov Lolland
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Installationsproblemer
Hej og velkommen til forum
Når du skriver "nyeste version af ubuntu", er det så 8.10 eller 9.04 alpha du mener ? , 9.04 er ikke en færdig udgave - så jeg vil anbefale folk at holde sig til 8.10.
Jeg kender ikke lige til modellen "asus pundit", så jeg kan desværre ikke hjælpe meget i denne tråd, men en af de hyppigste fejl er at folk brænder ubuntu cd´en ved for høj hastighed, hvor man altid skal vælge den lavest mulige.
Så vidt jeg kan se på google er der flere modeller der hedder "asus pundit", så hvilken model er det helt præcist ?
Når du skriver "nyeste version af ubuntu", er det så 8.10 eller 9.04 alpha du mener ? , 9.04 er ikke en færdig udgave - så jeg vil anbefale folk at holde sig til 8.10.
Jeg kender ikke lige til modellen "asus pundit", så jeg kan desværre ikke hjælpe meget i denne tråd, men en af de hyppigste fejl er at folk brænder ubuntu cd´en ved for høj hastighed, hvor man altid skal vælge den lavest mulige.
Så vidt jeg kan se på google er der flere modeller der hedder "asus pundit", så hvilken model er det helt præcist ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Burde have skrevet det var 8.10 jeg prøvede at installere, har nu prøvet en del gange også lavet et nyt download, har brændt med lav hastighed og på gode skiver. Alt lader også til at virke pånær opstart hvor jeg er nød til at bruge komandoen exit.
Har så lige hentet 8.04 og installeret denne, alt kører perfekt også opstart.
Maskinen er en Asus Pundit-R, Intel (R) Celero (R) CPU 2.80 GHz, 1 gb ram
Har så lige hentet 8.04 og installeret denne, alt kører perfekt også opstart.
Maskinen er en Asus Pundit-R, Intel (R) Celero (R) CPU 2.80 GHz, 1 gb ram
-
- Admin
Hvis det hele virker perfekt på 8.04 vil jeg da anbefale dig den udgave, der er selvfølgeligt noget nyt i 8.10, men jeg bruger da selv 8.04 på den ene af mine pc´er og det eneste jeg syntes der mangler er de få nye ting i compiz, 8.04 er i øvrigt også en LTS udgave - hvilket sikre dig løbende opdateringer i flere år frem en 8.10 gør.
-
Du skal have tak for svar.
Fik bare den ide at ubuntu skulle prøves af, og for at prøve dette så er det nok lige vidt om det er 8.10 eller 8.04
Må da også sige at jeg indtil videre er posetiv overrasket. Har igennem en del år været bruger af windows, så nu er der en del der lige skal udforskes og der kommer sikkert en del spørgsmål. Men kan da ser der ligger en del gode guider som nok bør læses.
Hilsen
Ib Mogensen
Fik bare den ide at ubuntu skulle prøves af, og for at prøve dette så er det nok lige vidt om det er 8.10 eller 8.04
Må da også sige at jeg indtil videre er posetiv overrasket. Har igennem en del år været bruger af windows, så nu er der en del der lige skal udforskes og der kommer sikkert en del spørgsmål. Men kan da ser der ligger en del gode guider som nok bør læses.
Hilsen
Ib Mogensen
-
- Admin
Det er da meget positivt at du er blevet glad for ubuntu, et godt sted at starte inden for guides er http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 , men bemærk lige at den er til 8.10 , så i trin 2 skal du skrive "hardy" i stedet for "intrepid", men ellers mener jeg den virker fint på 8.04.
-
Tak for linket, fik så lige afprøvet det hele, men får en fejl i trin 5
W: GPG error: http://ppa.launchpad.net intrepid Release: Følgende signaturer kunne ikke verificeret, da den offentlige nøgle ikke er tilgængelig: NO_PUBKEY 60D11217247D1CFF
Dette kan jeg så ikke lige gennemskuede
Alt andet lader til at virke
Hilsen
Ib Mogensen
W: GPG error: http://ppa.launchpad.net intrepid Release: Følgende signaturer kunne ikke verificeret, da den offentlige nøgle ikke er tilgængelig: NO_PUBKEY 60D11217247D1CFF
Dette kan jeg så ikke lige gennemskuede
Alt andet lader til at virke
Hilsen
Ib Mogensen
-
- Admin
Sorry min fejl - der er en anden måde man skal gøre i 8.04 med open office 3.0, her er en guide der virker til 8.04 viewtopic.php?f=11&t=3898
INDEN DU STARTER PÅ DEN GUIDE SKAL DU FJERNE DEN LINIE I : System -> Administration -> Softwarekilder
DEN ER KUN TIL 8.10 !!!
Hvis du får samme fejl bagefter denne guide, skal du skrive disse 2 kommandoer i terminalen:
Den fejl du fik er pga. manglende key til open office 3.0.
INDEN DU STARTER PÅ DEN GUIDE SKAL DU FJERNE DEN LINIE I : System -> Administration -> Softwarekilder
Kode: Vælg alt
deb http://ppa.launchpad.net/openoffice-pkgs/ubuntu intrepid main
DEN ER KUN TIL 8.10 !!!
Hvis du får samme fejl bagefter denne guide, skal du skrive disse 2 kommandoer i terminalen:
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 60D11217247D1CFF
gpg --export --armor 60D11217247D1CFF | sudo apt-key add -
Den fejl du fik er pga. manglende key til open office 3.0.
-
Bukker og takker, herligt med så hurtig hjælp.
Kørte de 2 linier i terminalen og herefter kørte jeg punkt 5 i guiden, (rettede til hardy) og så ingen fejl, fik besked på der var opdateringer, og vupti, herefter ver. 3.0
Så punkt 5 i guiden kan godt anvendes, med lidt rettelser.
Kørte de 2 linier i terminalen og herefter kørte jeg punkt 5 i guiden, (rettede til hardy) og så ingen fejl, fik besked på der var opdateringer, og vupti, herefter ver. 3.0
Så punkt 5 i guiden kan godt anvendes, med lidt rettelser.
-
- Admin
hehe , det vidste jeg så ikke at man kunne gøre med guiden (ud over at jeg vidste det med ændringen til hardy) , jeg kunne bare se at du fik en fejl med manglende nøgler, det var derfor jeg skrev hvordan man tilføjede dem manuelt, men fint at det virker nu for dig og skriv endeligt, hvis du har andre spørgsmål om ubuntu.