installition går istå

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Darmann
Geografisk sted: Hedensted

installition går istå

Indlæg af Darmann »

jeger ved at installere ubuntu 8.10 på lillemors pc men det køre bare slet ikke jeg har lavet 3 iso skiver 1 med fejl og 2 uden ingen af dem har lavet noget godt så har jeg formateret min HD så eg kunne starte på en frisk jeg har prøvet formatere til ect3 og fat32 ingen af delene har virket jeg har tjekket ram fejler ikke noget men når installere kan jeg vælge hvad jeg vil hvis jeg vælger at installere går den igang først kommer ubuntu logoet med bjælken under som fiser frem og tilbage det gør den i et stykke tid når den er færdi med det går skærmen i sort og den kommer ikke længere jeg har også prøvet med usbstick men der når jeg ikke engang til ubuntu logo men kun lige efter installition valg så går den i sort hvad kan problemet være
Med venlig hilsen

Darmann
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: installition går istå

Indlæg af Stra »

Darmann skrev:jeger ved at installere ubuntu 8.10 på lillemors pc men det køre bare slet ikke jeg har lavet 3 iso skiver 1 med fejl og 2 uden ingen af dem har lavet noget godt så har jeg formateret min HD så eg kunne starte på en frisk jeg har prøvet formatere til ect3 og fat32 ingen af delene har virket jeg har tjekket ram fejler ikke noget men når installere kan jeg vælge hvad jeg vil hvis jeg vælger at installere går den igang først kommer ubuntu logoet med bjælken under som fiser frem og tilbage det gør den i et stykke tid når den er færdi med det går skærmen i sort og den kommer ikke længere jeg har også prøvet med usbstick men der når jeg ikke engang til ubuntu logo men kun lige efter installition valg så går den i sort hvad kan problemet være
Det kan være noget med grafik el manglende ram.
Prøv at bruge alternative version til at installere med. Den arbejder uden grafik og kan derfor nogen gange overvinde dit problem (findes på samme download side, som de andre.)

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Hej igen Darmann. Jeg synes at beskrivelsen af dit problem ligner det som jeg lige havde, og hvor jeg skrev en løsning i din tråd om formatering.
I stedet for at formatere til ext3 eller fat32 har du så prøvet at slette partitionen så den står som uallokeret? Det var det som løste problemet for mig.
Det vil være en mulighed hvis ikke den alternative vil gå i gang
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Darmann

Indlæg af Darmann »

Laoshi jeg mener jeg har prøvet din løsning fuld ud men det gave samme resultat så er nu igang med at hente den som stra skrev
Med venlig hilsen

Darmann
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

OK - så må vi håbe at det vil virke for dig
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Darmann

Indlæg af Darmann »

træls det gik ikke jeg har prøvet begge dele nu jeg når til det punkt hvor jeg skal indtaste login koderne taster jeg koderne ind køre den lige lidt men går hurtig i sort og så sker der ikke mere
på login siden er der noget der hedder indstillinger er der noget jeg kan bruge eller har i andre råd
Med venlig hilsen

Darmann
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Skriv lige specifikationerne på lillemors maskine. Måske kan den ikke trække Ubuntu 8.10
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Darmann

Indlæg af Darmann »

Celron 2.8 mhz intel 1024 mb ram fujitsu siemens amilo L 6825 men grafikkortet er jeg i tvivl om
Med venlig hilsen

Darmann
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Darmann skrev:Celron 2.8 mhz intel 1024 mb ram fujitsu siemens amilo L 6825 men grafikkortet er jeg i tvivl om

En rigtig uheldig kombination til Ubuntu. Det er det integrerede grafikkort som laver lort i den. Jeg skal lige se om jeg kan finde en løsning.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Darmann

Indlæg af Darmann »

lyder træls håber du kan finde en løsnig
Med venlig hilsen

Darmann
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Tja, jeg har ikke fundet en løsning endnu, men vil lige afprøve noget. Jeg synes at vi skal se om systemet overhovedet vil køre, blot uden GUI.

Start maskinen og lad den komme til login skærmen. Så klikker du på Indstillinger i nederste venstre hjørne - her vælger du Vælg session... Gå så ned og vælg Fejlsikret terminal <OK>

Skriv brugernavn og kode. Så starter maskinen forhåbentlig op i et terminalvindue. For at forlade vinduet igen skriver du bare exit <Enter>

Post så resultatet af dette.
/Michael
---

Darmann

Indlæg af Darmann »

vent lige 10 minuter er lige ved at installere igen har nemlige prøvet Xubuntu men med samme resultat
Med venlig hilsen

Darmann
Darmann

Indlæg af Darmann »

det vil den gerne når jeg skriver exit hopper den tilbage
Med venlig hilsen

Darmann
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Darmann skrev:det vil den gerne når jeg skriver exit hopper den tilbage
En mulighed kunne også være at gå en version tilbage og forsøge med 08.04.1 alternative.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Darmann

Indlæg af Darmann »

okay stra hvad er forskellen?
Med venlig hilsen

Darmann