virtual box
virtual box
Hej.Jeg er ved at tage et jagttegn men den cd der er med virker selvfølgelig kun med ms.Jeg har forsøgt med vb men kan ikke få den til at læse fra cd når jeg har installeret programmet i vb.Hvad gør jeg for at få den til at læse cden.Den finder helt enkelt ikke noget.Det er ikke et problem at installere selve programmet men den skal jo ud at læse fra cden når man skal bruge programmet.
-
- Geografisk sted: Køge
Re: virtual box
virtualbox er det man kan kalde en pc emulator. Dvs at virtualbox giver adgang til at installere og køre det styresystem du vil i en virtuel pc.
Hvis du vil kører din jagt cd i virtualbox skal du først installere et windows styresystem i virtualbox.
dette kræver at du har en windows installations cd til eks. Windows XP eller Vista.
Men dette er forholdsvis drastisk, såfremt det kan lade sig gør at køre din jagt cd på anden vis.
Til linux/ubuntu findes er den windows emulator som ikke behøver en komplet windows installation. Dette gør at det kun er nogle windows programmer der virker men, det er værd at prøve dette først.
Hvis du ikke allerede har windows emulatoren installeret kan dette gøres via menuen programmer - tilføj/fjern.
Programmet hedder "wine".
Hvis du vil kører din jagt cd i virtualbox skal du først installere et windows styresystem i virtualbox.
dette kræver at du har en windows installations cd til eks. Windows XP eller Vista.
Men dette er forholdsvis drastisk, såfremt det kan lade sig gør at køre din jagt cd på anden vis.
Til linux/ubuntu findes er den windows emulator som ikke behøver en komplet windows installation. Dette gør at det kun er nogle windows programmer der virker men, det er værd at prøve dette først.
Hvis du ikke allerede har windows emulatoren installeret kan dette gøres via menuen programmer - tilføj/fjern.
Programmet hedder "wine".
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Hej.Jeg har installeret Xp i virtual box (sun) og det virker godt nok.Jeg kan også installere programmet uden problemer men når programmet skal startes op og læse fra cd går det galt.Det er som om den ikke finder mit drev.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
zerben skrev:Hej.Jeg har installeret Xp i virtual box (sun) og det virker godt nok.Jeg kan også installere programmet uden problemer men når programmet skal startes op og læse fra cd går det galt.Det er som om den ikke finder mit drev.
Har du flueben i "Mount CD/DVD Drive" og aktiveret radioknappen "Host CD/DVD Drive"?
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Hej.Jeg har Mount CD/DVD Drive men ikke Host CD/DVD Drive.Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Okay, så lad os se om ikke det gør udslaget
/Michael
---
---
Hej.Det virker ikke og jeg havde sat Host CD/DVD Drive til at være aktiv.Jeg har løst problemet ved at trække stikket ud på den ene hd der inderholder Ubuntu og så kørt Xp ind på den anden.Det er jo kun kort tid og efter prøven i april ryger Xp ud og min Hd bliver sat til permanent igen.Det er kun et spørgsmål om at flytte to stik for at vælge mellem Ubuntu og Xp.Jeg ved godt at der er dualboot men jeg gider ikke for den korte tid.