problemer med google earth
-
problemer med google earth
Hej Allesammen
jeg lidt ny i ubuntu verden men er super glad for det for det virker bare.
mit problem er at jeg har installeret google earth, men nå jeg så skal køre det flimere skærmen og så re booter den.
hvad går der galt, jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af man skal have visulle effekter slået fra hvilket den også er.
så hvad kan der være galt.
på forhånd tak
jeg lidt ny i ubuntu verden men er super glad for det for det virker bare.
mit problem er at jeg har installeret google earth, men nå jeg så skal køre det flimere skærmen og så re booter den.
hvad går der galt, jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af man skal have visulle effekter slået fra hvilket den også er.
så hvad kan der være galt.
på forhånd tak
Amd 64 bit 2800+ 1,5 gb 80 gb asus hd 3650 512 mb
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Re: problemer med google earth
Hej og velkommen til forum.
Google-earth er ret krævende over for grafikkortet, så mange problemer kan løses ved at slå visuelle effekter fra. Men da du jo allerede har gjort det må vi jo have andre løsninger i spil.
Inde i Google-earth kan du prøve Værktøjer > Indstillinger > Grafiktilstand > Sikker grafiktilstand. Så skal Google-earth genstartes og kræver nu noget mindre.
Hvis det ikke hjælper er det nok grafikkort og driver der skal kigges på.
Google-earth er ret krævende over for grafikkortet, så mange problemer kan løses ved at slå visuelle effekter fra. Men da du jo allerede har gjort det må vi jo have andre løsninger i spil.
Inde i Google-earth kan du prøve Værktøjer > Indstillinger > Grafiktilstand > Sikker grafiktilstand. Så skal Google-earth genstartes og kræver nu noget mindre.
Hvis det ikke hjælper er det nok grafikkort og driver der skal kigges på.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
jeg tror ikke det er grafik kortet der nye og har 512 mb. men jeg kan ikke få google earth åbnet den lukker det ned og re booter systemet så jeg skal taste brugernavn og kode
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Compiz kan sagtens lave ballade selv om dit grafikkort er på 512 mb, det har mere at gøre med typen på grafikkortet en antallet af ram.
Så har du aktiveret compiz eller andre visuelle effekter ?
Så har du aktiveret compiz eller andre visuelle effekter ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
nej det har jeg ikke
måske har jeg fundet problemet
Jeg gik ind i hardware drivers og kunne se at mit ati grafik kort ikke var installeret det gjorde jeg så og det skabte en del problemer da den re bootede, der kom bare en sort skærm, så jeg genstartede igen og valgte revory mode og så normal boot så kunne jeg komme ind igen men.
Men når jeg så f.eks åbnet internettet så hakkede billede og selv computeren kørte ikke vildt hurtigt, så der er nogle problemer der, har prøvet at køre envy og valgt ati, men det har ikke hjulpet
måske har jeg fundet problemet
Jeg gik ind i hardware drivers og kunne se at mit ati grafik kort ikke var installeret det gjorde jeg så og det skabte en del problemer da den re bootede, der kom bare en sort skærm, så jeg genstartede igen og valgte revory mode og så normal boot så kunne jeg komme ind igen men.
Men når jeg så f.eks åbnet internettet så hakkede billede og selv computeren kørte ikke vildt hurtigt, så der er nogle problemer der, har prøvet at køre envy og valgt ati, men det har ikke hjulpet
-
- Admin
Hvad er det for en pc og hvad er dens specs. (cpu - ram - grafikkort osv.) ?
prøv at gå ind i programmer>tilbehør>terminal og indsæt:
og send hele resultatet fra terminalen herind.
PS: jeg lover ikke at jeg kan løse det, men uanset hvad er vi nød til at vide præcist hvilket grafikkort du har og det kommer der (bla.) ud af kommandoen.
prøv at gå ind i programmer>tilbehør>terminal og indsæt:
Kode: Vælg alt
lspci
og send hele resultatet fra terminalen herind.
PS: jeg lover ikke at jeg kan løse det, men uanset hvad er vi nød til at vide præcist hvilket grafikkort du har og det kommer der (bla.) ud af kommandoen.
-
kort er et asus AH 3650 silenet
dennis@ubuntu:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb Host Bridge (rev a1)
00:01.0 ISA bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb LPC Bridge (rev a2)
00:01.1 SMBus: nVidia Corporation nForce 250Gb PCI System Management (rev a1)
00:02.0 USB Controller: nVidia Corporation CK8S USB Controller (rev a1)
00:02.1 USB Controller: nVidia Corporation CK8S USB Controller (rev a1)
00:02.2 USB Controller: nVidia Corporation nForce3 EHCI USB 2.0 Controller (rev a2)
00:05.0 Bridge: nVidia Corporation CK8S Ethernet Controller (rev a2)
00:06.0 Multimedia audio controller: nVidia Corporation nForce3 250Gb AC'97 Audio Controller (rev a1)
00:08.0 IDE interface: nVidia Corporation CK8S Parallel ATA Controller (v2.5) (rev a2)
00:0a.0 IDE interface: nVidia Corporation CK8S Serial ATA Controller (v2.5) (rev a2)
00:0b.0 PCI bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb AGP Host to PCI Bridge (rev a2)
00:0e.0 PCI bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb PCI-to-PCI Bridge (rev a2)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV635 PRO AGP [Radeon HD 3650]
01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc RV635 Audio device [Radeon HD 3600 Series]
dennis@ubuntu:~$
dennis@ubuntu:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb Host Bridge (rev a1)
00:01.0 ISA bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb LPC Bridge (rev a2)
00:01.1 SMBus: nVidia Corporation nForce 250Gb PCI System Management (rev a1)
00:02.0 USB Controller: nVidia Corporation CK8S USB Controller (rev a1)
00:02.1 USB Controller: nVidia Corporation CK8S USB Controller (rev a1)
00:02.2 USB Controller: nVidia Corporation nForce3 EHCI USB 2.0 Controller (rev a2)
00:05.0 Bridge: nVidia Corporation CK8S Ethernet Controller (rev a2)
00:06.0 Multimedia audio controller: nVidia Corporation nForce3 250Gb AC'97 Audio Controller (rev a1)
00:08.0 IDE interface: nVidia Corporation CK8S Parallel ATA Controller (v2.5) (rev a2)
00:0a.0 IDE interface: nVidia Corporation CK8S Serial ATA Controller (v2.5) (rev a2)
00:0b.0 PCI bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb AGP Host to PCI Bridge (rev a2)
00:0e.0 PCI bridge: nVidia Corporation nForce3 250Gb PCI-to-PCI Bridge (rev a2)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV635 PRO AGP [Radeon HD 3650]
01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc RV635 Audio device [Radeon HD 3600 Series]
dennis@ubuntu:~$
-
sjovt nu har jeg prøvet at gøre det hele igen og nu flimere den ikke på nettet. selv med højeste effekter slået til og nu kan jeg åbne google earth men den kommer med en fejl kode 29 noget med netværk indstillinger og firewall
-
- Admin
er det kun ved google earth at der er fejl nu ?
-
ja jeg kan godt komme på nettet uden problemer.
-
- Admin
Præcist hvordan installerede du google earth ? (send gerne et link med) , vi kan prøve at geninstallere det.
Men vi kan prøve først med en kommando jeg selv bruger til at rydde op og opdatere ubuntu, følgende skal i terminalen (det hele på en gang) :
Men vi kan prøve først med en kommando jeg selv bruger til at rydde op og opdatere ubuntu, følgende skal i terminalen (det hele på en gang) :
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes
-
den kommer stadigvæk med fejlen.
jeg har installeret den via terminalen
jeg har installeret den via terminalen
-
- Admin
brugte du :
?
Hvis ja så prøv med :
det fjerner gooogle earth, rydder op - opdaterere og geninstallere google earth.
sudo apt-get install googleearth
?
Hvis ja så prøv med :
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge googleearth && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes && sudo apt-get install googleearth
det fjerner gooogle earth, rydder op - opdaterere og geninstallere google earth.
-
jeg brugte den her mode
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=195382
men ændre på selv linket da det ikke virkede
brugte dette link
http://dl.google.com/earth/client/ge4/r ... 4.3916.bin
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=195382
men ændre på selv linket da det ikke virkede
brugte dette link
http://dl.google.com/earth/client/ge4/r ... 4.3916.bin
-
- Admin
Hmmmm det bliver lidt sværere nu, du har hentet den som . bin fil og installeret den på en måde, så jeg ikke lige kan fjerne den med en kommando.
Desuden ser det ud til at den .bin fil er til 32 bit og eftersom at jeg er på 64 bit, kan jeg ikke åbne den og finde ud af hvad der sker.
men prøv følgende kommando i terminalen :
der skulle gerne komme en liste med de forskellige mapper som google earth ligger i (send hele resultatet herind), så må vi se om vi ikke kan fjerne det på den måde.
på min pc ser det sådan her ud :
Desuden ser det ud til at den .bin fil er til 32 bit og eftersom at jeg er på 64 bit, kan jeg ikke åbne den og finde ud af hvad der sker.
men prøv følgende kommando i terminalen :
whereis googleearth
der skulle gerne komme en liste med de forskellige mapper som google earth ligger i (send hele resultatet herind), så må vi se om vi ikke kan fjerne det på den måde.
på min pc ser det sådan her ud :
c@c-desktop:~$ whereis googleearth
googleearth: /usr/bin/googleearth /usr/lib/googleearth /usr/lib64/googleearth /usr/local/bin/googleearth /usr/share/googleearth /usr/share/man/man1/googleearth.1.gz
c@c-desktop:~$