Hjælp til ubuntu installation

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
friskpige22
IRC nickname: Møller
Geografisk sted: Hørzholm

Hjælp til ubuntu installation

Indlæg af friskpige22 »

Jo altså, tingene forholder sig sådan at jeg gerne vil have ubuntu på min bærbare pc, men har prøvet at boote fra cd'en ( med ubuntu 8.10 ) og den læser cd'en, men lige så snart jeg trykker på installer fryser den og jeg kan ikke gå op eller ned i menu'en. jeg vil gerne have den som styresystem istedet for windows, så det skal jeg også have fjernet. Jeg har dog læst i nogle andre inlæg hvordan man også fjerner windows :)

På forhånd tak for hjælpen
friskpige22

Re: Hjælp til ubuntu installation

Indlæg af friskpige22 »

Det skal også siges at når jeg prøver at læse cd fra " computer " siger den bare " Invalid Cd detected ". Betyder det at cd'en er beskadiget?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej og velkommen til forum :)

1: hvor hurtigt brændte du den livecd med ubuntu ? (det er vigtigt at brænde den ved laveste hastighed)

2: hvad er det for en pc og hvad er dens specs. ? (cpu - ram - grafikkort osv.)

3: hvilken isofil er det du har hentet ? (32 eller 64 bit)

4: har du indstillet bios - så din pc booter op fra cd-drevet ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
friskpige22

Indlæg af friskpige22 »

Jubii, det lykkedes mig da du som sagt sagde at jeg skulle brænde ved laveste hastighed :lol: nu er ubuntu (næsten) fuldt oppe at køre :) jeg har bare lige et problem med nettet ? den siger at nettet ikke er slået til på min computer ( altså at den lille netværks knap på min computer er slået fra ) og det kan jeg så sige at det er den ikke.. når jeg så søger hjælp siger den bare at jeg skal slå det til igen og så skulle det være ordnet.. men jeg kan ikke slutte den til, for det er som om at knappen ikke dur'. og jeg har slettet windows totalt på den så der er heller ingen hjælp at hente der.

Jeg har en Fujitsu Amilo
jeg tror den har 1 gb ram eller sådan noget, er ikk så meget inde i det der så jeg kan desværre ikke sige mere end det.. og jeg har hentet 32 bit :)
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Når du siger "nettet" ikke virker, taler vi så om kablet net eller trådløst net. Dette er ikke helt ligegyldigt :D
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500