christian.arvai skrev:PS: med mindre du vil have den nyeste udgave af spil til ubuntu (der kommer tit beta udgaver), kan du i de fleste tilfælde finde dem via synaptic eller tilføj-fjern.
OK, men når jeg nu søger et simpelt actionspil, som kan virke via Internettet på en gammel langsom computer, hvad kan så evt. anbefales..?
Har lige købt Jets'n'Guns til linux fra tuxgames.com. Det er virklig fedt (og svært men sjovt).
Det kan kører på en;
Operating System 2.2.x or better Linux kernel with glibc-2.1 or later and X-Windows (XFree86 3.3.5 or later) Processor 1.8 GHz x86 Processor Memory 128 MB Disc Space 120 MB CD Rom 4 x CD Rom Graphics Card Hardware Accelerated 3D Graphics card with 128 MB video memory Sound Card OSS or ALSA Compatible
Artificial Intelligence skrev:Du installere selv dens server hvis du vil sætte en server op hvor folk kan spille. Den er ikke vitalt hvis du bare vil spille.
Tak, nu har jeg prøvet dem, og de ser alle ud til at være OK. Men min Pentium III med 500 Mb RAM kan desværre heller ikke løfte byrden. Jeg må nok desværre opgive de gratis actionspil, indtil jeg får Ubuntu på en hurtigere maskine med et kraftigere grafikkort.