Sammenlign problemet med den fattige mand og fisken:
Hvis man giver en fattig mand en fisk, så kan han leve af den fisk i en begrænset periode (længden af perioden er irrelevant i denne sammenhæng). Hvis man giver manden 1000 fisk, så vil de stadig kun række i en begrænset periode. Giver man derimod manden en fiskestang, så vil han kunne fange fiskene selv lige så længe som.... Ja, så længe ubuntu fortsat bliver opdateret
At yde den service overfor windowsbrugere er det samme som at give fisk til den fattige mand. Hvis man derimod får windowsbrugerne til at tænke over hvad de åbner af mails eller sågar lærer dem at bruge den superfede Ubuntu-fiskestang, hvis line ikke lige pludselig knækker, så er problemet løst Ingen bjørnetjeneste gjort der
antivirus
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Re: antivirus
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Ha. "Kun en ting er over beviset: Overbevisning".
Jeg har også været der...
Jeg har også været der...
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Geografisk sted: Fredericia
Det her bliver jeg nød til at blande mig i.
Hvor mange installerer overvågningskamera over sin nabos hus??? Det er sku oven i købet ulovligt.
Det kan ALDRIG blive hverken en moralsk eller en "bør gøre" forventning at vi beskytter andre.
Antivirus på Linux er et overflødigt og ressourcekrævende program der ikke gør andet end at bruge strøm - hvilket igen giver mere udledning af CO2.
Så for at baske de der lyserøde hårdklude af mega humanisterne (det er sagt i sjov - og underskylder på forhånd overfor folk med foranstående hovedbeklædning) så meld jeg ind i den grønne bølge og spar på CO2
PS - det er også noget ævl men det er så ikke noget der gavner
(Man skal bare lade somom at solens og jordens cyclus intet har med det faktum at gøre at jorden ikke har været koldere i mange 100 tusinde år og faktisk bare varmer sig selv op helt naturligt - og ja - der var 10 grader celcius på grønland dengang)
Længe leve økologibevidste linuxcomputerer der bruger energi til at køre det som er vigtigt programmer og ikke blå skærme!
Hvor mange installerer overvågningskamera over sin nabos hus??? Det er sku oven i købet ulovligt.
Det kan ALDRIG blive hverken en moralsk eller en "bør gøre" forventning at vi beskytter andre.
Antivirus på Linux er et overflødigt og ressourcekrævende program der ikke gør andet end at bruge strøm - hvilket igen giver mere udledning af CO2.
Så for at baske de der lyserøde hårdklude af mega humanisterne (det er sagt i sjov - og underskylder på forhånd overfor folk med foranstående hovedbeklædning) så meld jeg ind i den grønne bølge og spar på CO2
PS - det er også noget ævl men det er så ikke noget der gavner
(Man skal bare lade somom at solens og jordens cyclus intet har med det faktum at gøre at jorden ikke har været koldere i mange 100 tusinde år og faktisk bare varmer sig selv op helt naturligt - og ja - der var 10 grader celcius på grønland dengang)
Længe leve økologibevidste linuxcomputerer der bruger energi til at køre det som er vigtigt programmer og ikke blå skærme!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- IRC nickname: Jakob77
laoshi skrev:Hvorfor skal GNU/Linux brugere gøre en ekstra insats for at gøre det mere sikkert for Windowsbrugere
Fordi vi følger ubuntu - derfor tager vi hensyn til andre mennesker på trods af (eller måske netop på grund af) at de ikke er klogere end at de bruger windows.
Ja nemlig, alle har en vis pligt til tage hensyn til hinanden, hvis det er nødvendigt.
Men man er nok kommet et langt stykke, alene hvis man konsekvent undlader at videresende vedhæftede filer, som man ikke er sikker på.
Måske kan man med visse mailprogrammer yderligere reducere risikoen betydeligt, hvis man konverterer mailen til simpel tekst, før den videresendes..?
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
Jeg må indrømme at jeg er fuldt ud enig med Artificial Intelligence! Jeg må også slå mig selv over tærerne hver eneste gang jeg sætter mig ned og ordner en virusbefængt windows computer, og jeg fortælle dem da også at det ville være langt bedre hvis de skiftede til f.eks. Ubuntu. Men problemet er, at folk i mange tilfælde overhovedet ikke gider hører om det, og bare affærdiger mig med "jamen jeg er vældig tilfreds med windows! Det er bare min dumme lillebror som der trykker på alt muligt pis", og det tager de så som et godt argument, og her stopper samtalen så, for når de først har det sådan, så er der ikke så vildt meget jeg kan gøre. De skal jo lytte før de kan overtales.
Fact er dog, at de har fået en virus, og ja, det er måske fordi deres lillebrødre er dumme, men det ændre ikke på, at de brokker sig over at deres computer er langsom og tiltider er super langsom, hvilket ofte skyldes et virusprogram der kører i baggrunden, og alt dette ville på en gang bliver løst ved at skifte til Linux. Det er bare super svært at overbevise nogle personer om dette.
Min kæreste er overhovedet ikke computer interesseret. Hun ville ingen computer have, hvis det ikke var fordi hun har brug for den i gym, og jeg havde faktisk også fået "overtalt" hende til at skifte til Ubuntu. Men jeg fortalte hende også at hun ikke ville kunne få Microsoft Office på, men derimod skulle bruge OOo, og det var det der fik hende til at sige nej, fordi hun har haft problemer med dette. At problemerne så kan løses ved blot at sætte OOo til at gemme i .doc format som default er en helt anden sag, men dette er igen noget som personen skal overtales til faktisk at overveje og ikke bare blanke af, og tit og mange gange bliver det hele bare en dum krig. Og så ender det alligevel med at jeg ugen efter skal til at fikse computeren igen for virus, for ligegyldigt hvad hun vælger at bruge, vil jeg jo egentligt gerne have at hun er glad, og ikke sur og tvær over hun ikke kan lave lektier.
Fact er dog, at de har fået en virus, og ja, det er måske fordi deres lillebrødre er dumme, men det ændre ikke på, at de brokker sig over at deres computer er langsom og tiltider er super langsom, hvilket ofte skyldes et virusprogram der kører i baggrunden, og alt dette ville på en gang bliver løst ved at skifte til Linux. Det er bare super svært at overbevise nogle personer om dette.
Min kæreste er overhovedet ikke computer interesseret. Hun ville ingen computer have, hvis det ikke var fordi hun har brug for den i gym, og jeg havde faktisk også fået "overtalt" hende til at skifte til Ubuntu. Men jeg fortalte hende også at hun ikke ville kunne få Microsoft Office på, men derimod skulle bruge OOo, og det var det der fik hende til at sige nej, fordi hun har haft problemer med dette. At problemerne så kan løses ved blot at sætte OOo til at gemme i .doc format som default er en helt anden sag, men dette er igen noget som personen skal overtales til faktisk at overveje og ikke bare blanke af, og tit og mange gange bliver det hele bare en dum krig. Og så ender det alligevel med at jeg ugen efter skal til at fikse computeren igen for virus, for ligegyldigt hvad hun vælger at bruge, vil jeg jo egentligt gerne have at hun er glad, og ikke sur og tvær over hun ikke kan lave lektier.
Chris Buchholz
http://chrisbuchholz.name
http://chrisbuchholz.name