Hej her inde
Når nu jeg inst Ubuntu som applikation i windows køre det så fuldt som en alm full inst af Ubuntu ?? er lige begyndt at rode lidt med Ubuntu og kender ikke så meget til det i nu:-)
Inst af Ubuntu som aplikation ???
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Inst af Ubuntu som aplikation ???
Ja, med nogle få undtagelser som fx at du ikke kan importere dine indstillinger fra windows og/eller tilgå dine windows mapper. Dette vil du kunne ved en dualboot.Kutter skrev:Hej her inde
Når nu jeg inst Ubuntu som applikation i windows køre det så fuldt som en alm full inst af Ubuntu ?? er lige begyndt at rode lidt med Ubuntu og kender ikke så meget til det i nu:-)
Desuden er det windows fil systemet det kører på (fat eller NTFS) i modsætning til det UNIX baserede ext3.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Stra skrev:Ja, med nogle få undtagelser som fx at du ikke kan importere dine indstillinger fra windows og/eller tilgå dine windows mapper. Dette vil du kunne ved en dualboot.Kutter skrev:Hej her inde
Desuden er det windows fil systemet det kører på (fat eller NTFS) i modsætning til det UNIX baserede ext3.
stra
Måske er det værd at nævne, at Desktop-Effects (Cuben) heller ikke kører på denne måde, samt at for at opnå en blot rimelig afvikling af systemet kræver det mere end 1 GB RAM.
Læs evt. denne guide til Ubuntu:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=5811
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jimmyfj skrev:Stra skrev:Ja, med nogle få undtagelser som fx at du ikke kan importere dine indstillinger fra windows og/eller tilgå dine windows mapper. Dette vil du kunne ved en dualboot.Kutter skrev:Hej her inde
stra
Måske er det værd at nævne, at Desktop-Effects (Cuben) heller ikke kører på denne måde, samt at for at opnå en blot rimelig afvikling af systemet kræver det mere end 1 GB RAM.
Læs evt. denne guide til Ubuntu:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=5811
Det forklare da så hvorfor Desktop- Effects ikke virker som de skal
Men nu prøver jeg at inst Ubuntu 8.10 på sin egen partion og håber på et bedre udfald
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Har jeg ingen problem med på min WUBI installation. Mine elever er lidt målløse over, hvad den faktisk kan og grafikkortet i den er ikke noget særligt.Måske er det værd at nævne, at Desktop-Effects (Cuben) heller ikke kører på denne måde, samt at for at opnå en blot rimelig afvikling af systemet kræver det mere end 1 GB RAM.
stra
stra