Ny computer?? (LØST)
-
Ny computer?? (LØST)
Jeg har en extern hdd som jeg tager back-up af min home folder til. Hvis nu jeg får en ny pc og installerer den samme ubuntu på den, kan jeg så bare lægge den home folder ind på den nye for at få alle mine dokumenter med over på den nye, eller går der så kuk i den med drivere osv??
Senest rettet af Bops 4. dec 2009, 11:53, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Ny computer??
Bops skrev:Jeg har en extern hdd som jeg tager back-up af min home folder til. Hvis nu jeg får en ny pc og installerer den samme ubuntu på den, kan jeg så bare lægge den home folder ind på den nye for at få alle mine dokumenter med over på den nye, eller går der så kuk i den med drivere osv??
ja det kan du
-
Det er altid en god ide at lave seperat /home partition. Så mister du ikke din settings, dokumenter, billeder osv. efter hver install.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Jo men jeg fik ny (gammel) pc, så det var ikke en geninstallering.
Men jo - jeg overskrev bare min nye home folder med min backup (et script jeg fandt herinde) og installerede de programmer jeg brugte før. Og vupti - mails, settings osv. kører bare..
Det er sku da nemt.. Ubuntu rocks:-)
Men jo - jeg overskrev bare min nye home folder med min backup (et script jeg fandt herinde) og installerede de programmer jeg brugte før. Og vupti - mails, settings osv. kører bare..
Det er sku da nemt.. Ubuntu rocks:-)