Problemer med add/remove med i386 system

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
fretplay
Geografisk sted: Sdr jylland

Problemer med add/remove med i386 system

Indlæg af fretplay »

hej har sat Ubuntu 7.04 Feisty fawn op på min gamle computer, -var nødt til at sætte en gammel version op, da de nyere ubuntu udgaver ikke vil virke sammen med mit gamle realtec netværkskort. -Nu er problemet så, at når jeg går ind i add/remove "programmet" og vil hente noget så skriver den i 9 af 10 tilfælde under programoplysningerne dette;
XXXXX cannot be installed on your computer type (i386). Either the application requires special hardware features or the vendor decided to not support your computer type.
XXXXX er programmet.

Har endvidere så prøvet at opgradere til 7.10 for at se om dette vil løse problemet men det vil systemet heller ikke.
Har så prøvet at køre synaptic package management for at få installeret eks codec til min totem player... ...heller ikke en succes.

-nogen der ved om man kan lave om på systemets i386, eller om det har noget med hardwaren at gøre måske?
-måske en form for opgradering eller addon kan ordne det??
-for der er rigtig mange ting jeg ikke kan få installeret på pcén

pfh tak
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Problemer med add/remove med i386 system

Indlæg af Jarlen »

Hej

i386 er det samme som en 32bit processor. Har du en 64bit processor i maskinen, eller har du af andre grunde forsøgt at installere Ubuntu i 64bit versionen?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Casper Hansen

Re: Problemer med add/remove med i386 system

Indlæg af Casper Hansen »

Jarlen skrev:Hej

i386 er det samme som en 32bit processor. Har du en 64bit processor i maskinen, eller har du af andre grunde forsøgt at installere Ubuntu i 64bit versionen?

32-bit på en 64-bit maskine gør ingen skade.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst