Jeg har en ny installeret ubuntu server 8.04 hvor jeg gerne vil have en grafisk desktop på, men jeg er ikke interesseret i at installere ubuntu-desktop da denne pakke indeholder alt lige fra openoffice til evolution mv. og fylder 1399 mb.
Jeg fandt denne løsning men dne passer kun til feisty:
thomasjohansen skrev:Jeg har en ny installeret ubuntu server 8.04 hvor jeg gerne vil have en grafisk desktop på, men jeg er ikke interesseret i at installere ubuntu-desktop da denne pakke indeholder alt lige fra openoffice til evolution mv. og fylder 1399 mb.
Jeg fandt denne løsning men dne passer kun til feisty:
x-window-system-core "har ingen installations kandikat" feisty-gdm-themes (også selvom der står hardy) feisty-session-splashes (også selvom der står hardy) feisty-wallpapers (også selvom der står hardy) smbfs
og så opgav jeg.
har også prøvet en anden jeg fandt:
sudo apt-get install xterm xserver gdm
men her ville den ikke acceptere xserver men sagde at den var en del af en virtuel pakke af xserver-xorg-core
Med venlig hilsen Thomas Johansen ----------------------------- Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
x-window-system-core "har ingen installations kandikat" feisty-gdm-themes (også selvom der står hardy) feisty-session-splashes (også selvom der står hardy) feisty-wallpapers (også selvom der står hardy) smbfs
Har du en alm 08.04 kunne du måske tjekke, hvad disse hedder i den, og så bruge dem
Edit: Gjorde jeg så lige og skulle mene de hedder sådan, i nævnte rækkefølge:
xorg ubuntu-gdm-themes behøves ikke ubuntu-wallpapers smbfs (muligvis du ikke kunne det før, fordi den manglede xorg?)
Tak for forsøget men nu har jeg fået installeret den anden pakke, så nu er det bare at fjerne alt det overflødende.
Men synes der mangler en "let" måde at installere en minimal gnome desktop.
ved godt dette er lidt specielt at det er på en server og at man normalt ikke installerer gui på en server, men jeg kan ikke undvære.
Bla. skal jeg til og installere openexchange og her er der en lang remse som skal indtastes og med en gui er det lidt lettere at copy paste. Og så er der en del andre ting der er lettere for mig at administrere i gui.
Med venlig hilsen Thomas Johansen ----------------------------- Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl