timeless skrev:hvordan gør jeg det? hvis jeg trykker på den kommer der et vindue hvor der står disse muligheder 1st floppy drive 3M-MAXTOR 6V250F0 PM-LITE-ON DVDRW SHW-160P6S DISABLE
Vi har ingen chance for at vide, hvordan din BIOS ser ud, da BIOS er forskellige fra mærke, model osv. Kan du ikke beskrive, hvad du ser på siden? Der skal stå en tekst (som Christian skriver), som beskriver, hvad du skal.
jamen der står ikke noget tekst. Altså. jeg skal trykke på den der har med drevet at gøre. Og når jeg trykker der kommer der bare et lille vindue med de 4 muligheder jeg lige har skrevet tidliger
timeless skrev:jamen der står ikke noget tekst. Altså. jeg skal trykke på den der har med drevet at gøre. Og når jeg trykker der kommer der bare et lille vindue med de 4 muligheder jeg lige har skrevet tidliger
Så burde du kunne ændre rækkefølgen. - Du skriver, at du kan komme ind i BIOS ved at trykke DEL? Ved du, hvordan du kan komme ind i BOOT SETUP? Det skulle gerne stå LIGE når maskinen starter op og skærmen tænder og du kan se noget skrift.
timeless skrev:har fundet ud af det Der hvor der står 1st boot device skulle jeg bare have til at stå dvdrm istedet for floppy
Det er jo det jeg sagde fra starten.
Sorry. Det lød bare lidt indviklet. men har aldrig arbejdet i BIOS før og har fået afvide man kan ødelægge en masse derinde så er meget forsigtig. Undskyld:(
timeless skrev:har fundet ud af det Der hvor der står 1st boot device skulle jeg bare have til at stå dvdrm istedet for floppy
Det er jo det jeg sagde fra starten.
Sorry. Det lød bare lidt indviklet. men har aldrig arbejdet i BIOS før og har fået afvide man kan ødelægge en masse derinde så er meget forsigtig. Undskyld:(
Det er helt okay - Well, BIOS er farlig, hvis du ikke aner, hvad du laver, men nu fik du jo vejledningen af Christian og jeg. Har du fået bootet LiveCD'en op?
ja. og nu kommer der en masse sprog frem men der vælger jeg vel bare Dansk
Nu kommer der nogle muligheder der hedder Prøv ubuntu uden at den påvirke din computer (regner ik med det er den ) Installér ubuntu (regner med det er den) Check ubuntu for defekter Test hukommelse Start op fra første hard disk
timeless skrev:ja. og nu kommer der en masse sprog frem men der vælger jeg vel bare Dansk
Nu kommer der nogle muligheder der hedder Prøv ubuntu uden at den påvirke din computer (regner ik med det er den ) Installér ubuntu (regner med det er den) Check ubuntu for defekter Test hukommelse Start op fra første hard disk
timeless skrev:ja. og nu kommer der en masse sprog frem men der vælger jeg vel bare Dansk
timeless skrev:hvordan gør jeg det? hvis jeg trykker på den kommer der et vindue hvor der står disse muligheder 1st floppy drive 3M-MAXTOR 6V250F0 PM-LITE-ON DVDRW SHW-160P6S DISABLE
ok så trykker du først på den første og vælger pm-lite-on dvddrevet. så trykker du på den anden linie og vælger floppy drive og så på 3 linie og vælger 3m-maxtor harddisken
du sætter cd'en i maskinen INDEN du booter ellers kan du ikke nå det. så i med cd'en og så reboot. den vil nu først tjecke om der er noget i cd'drevet der kan køre. Er der det så bruger den det, er der ikke, så går den viddere og prøver disketten, og er der intet der så bruger den harddisken
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation