nu er bios forskellige fra pc til pc, men du skal ind i bios fra starten ved typisk at trykke "f2 eller "f8" eller der kan være en knap på tastaturet der direkte er til formålet, så skal man finde den menu hvor du kan vælge hvordan pc´en skal starte op, der skal du (der står helt sikker hvordan man gør i den tekst der er inde i bios) sætte cd-drevet som førstepriotet (som regel øverst), derefter skal du gemme den nye indstilling og starte pc´en op igen (den del står der også hvordan man gør)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
timeless skrev:Jeg kom ind i bios og det hele. Jeg skal bruge "delete" knappen for at komme derind
Jamen når du er derinde, hvorfor sætter du det så ikke op, som beskrevet tidligere i tråden - Når du har fået det sat op i BIOS er det peace of cake at installere systemet.
Floppy drive er dit floppy drive, Maxtor er din harddisk og Lite On er din DVD. CD'en sidder i DVD-drevet, derfor skal vi BOOTE fra DVD. Du skal sætte PM-LITE-ON DVDRW S som 1st boot device.
på den side må der stå noget tekst om hvordan du flytter "3st boot device [PM-LITE-ON DVDRW S]" op så den hedder "1st boot device [PM-LITE-ON DVDRW S]" , typisk står det i bunden på skærmsiden "BOOT"
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
hvordan gør jeg det? hvis jeg trykker på den kommer der et vindue hvor der står disse muligheder 1st floppy drive 3M-MAXTOR 6V250F0 PM-LITE-ON DVDRW SHW-160P6S DISABLE