Noob søger viden

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
kimowitz
IRC nickname: kimo

Noob søger viden

Indlæg af kimowitz »

Hvad hulen betyder dette

linux-image-2.6.27-7-generic: underproces post-installation script returnerede afslutningsstatus 17

Det er en fejl som altid kommer når jeg er ved at installerer et eller andet....
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Noob søger viden

Indlæg af Christian.Arvai »

hej og velkommen til forum :)

1: hvornår opstår den fejlmelding ? (er det under et installationsforsøg af ubuntu eller under selve brugen)

2: hvis det er under et installationsforsøg, hvad er specs. på din pc så ? (cpu ram grafikkort osv) og hvilken udgave af ubuntu forsøger du at instalerer, samt hvilken bitudgave er det (32 eller 64 bit)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

https://answers.launchpad.net/ubuntu-ee ... tion/51084
- Post lige dine PC specifikationer.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
kimowitz

Indlæg af kimowitz »

Hejsa,

Undskyld den begrænsede beskrivelse,

Jeg forsøger at kører ubuntu 8.10 32bit fra et usb stik, maskinen er en intel 1,6ghz dualcore, med 2 gb ram.

Jeg tror jeg har sjusset mig frem til at det er en begrænsning som ligger i at jeg kører den fra USB.

Fejlen kommer første gang når jeg opdaterer ubuntu efter install, og derefter kommer den hver gang (næsten) når jeg installerer et nyt program, det kan være alt fra amsn til mplayer.

Når det så er sagt så kører programmerne fint nok, jeg synes bare det er underligt at der så kommer denne fejl.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

kommer den fejlmelding kun når du installere nye programmer eller kommer den også under feks opdateringer ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
kimowitz

Indlæg af kimowitz »

christian.arvai skrev:kommer den fejlmelding kun når du installere nye programmer eller kommer den også under feks opdateringer ?

Den kommer første gang når jeg laver den første opdatering efter installationen, herefter kommer den hvergang jeg indstallere et nyt program.

Dog skal det siges at programmerne tilsyneladende bliver installeret på tilfredsstillende vis.