wubi

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
mik

wubi

Indlæg af mik »

Hej

jeg har forsøgt at installere Ubuntu 8.04 med wubi ,programmet starter fint op,og begynder at downloade,men når den begynder at installere, skriver den bare wubi har fundet en fejl og afsluttes.
Jeg har tidligere haft 8.04 installeret igennem wubi, men efter jeg forsøgte at opgradere til 8.10 har jeg ikke fået det til at virke,(kunne intet i 8.10, den frøs bare fast)
Jeg har slettet alle filer på harddisken der hedder ubuntu men også uden resultat

håber nogle kender til problemet

mvh

MIK
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: wubi

Indlæg af soundpartner »

mik skrev:Hej

jeg har forsøgt at installere Ubuntu 8.04 med wubi ,programmet starter fint op,og begynder at downloade,men når den begynder at installere, skriver den bare wubi har fundet en fejl og afsluttes.
Jeg har tidligere haft 8.04 installeret igennem wubi, men efter jeg forsøgte at opgradere til 8.10 har jeg ikke fået det til at virke,(kunne intet i 8.10, den frøs bare fast)
Jeg har slettet alle filer på harddisken der hedder ubuntu men også uden resultat

mvh

MIK

jeg vi på det kraftigeste FRARÅDE at bruge wubi da det ALTID giver problemer. jeg vil anbeale at du laver en dualboot i stedet.
du kan evt kigge her http://soundpartner.linux.dk/ub810
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

mik skrev:Hej

mvh

MIK

Skal det være WUBI så download Ubuntu for Ubuntu.com, brænd den ud på LiveCD og kør WUBI installationen derfra.
At downloade direkte fra WUBI install uofficiele hjemmeside giver tit problemer.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Jeg er uenig med soundpartner. Wubi giver ikke altid problemer. Jeg har installeret via wubi på flere computere uden problemer. Og det er en god og uforpligtende måde at prøve ubuntu af på for mange. Selvfølgelig er det ikke helt det samme som en almindelig installation, men altså... Soundpartner ved nok bedst, siden han udtaler sig så kategorisk ;).

Når man skal fjerne wubi sker det gennem "Tilføj/fjern Programmer" i Windows' kontrolpanel. Hvis du bare sletter Ubuntufiler på må og få, kan du sikkert sagtens komme i problemer.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
mik

Indlæg af mik »

tak for hurtige svar

jeg har også prøvet med en cd, men uden større held,så jeg er lidt på bar bund
mik

Indlæg af mik »

jeg fjernede først med tilføj/fjern programmer, og har derefter forsøgt at fjerne ubuntu filer fra c drevet som var blevet tilbage. :(
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

sådanUBUNTU skrev:Jeg er uenig med soundpartner. Wubi giver ikke altid problemer. Jeg har installeret via wubi på flere computere uden problemer. Og det er en god og uforpligtende måde at prøve ubuntu af på for mange. Selvfølgelig er det ikke helt det samme som en almindelig installation, men altså... Soundpartner ved nok bedst, siden han udtaler sig så kategorisk ;).

Når man skal fjerne wubi sker det gennem "Tilføj/fjern Programmer" i Windows' kontrolpanel. Hvis du bare sletter Ubuntufiler på må og få, kan du sikkert godt komme i problemer.

tjaa jeg har oplevet ca 10 wubi installationer. de 9 har lavet ballade af den ene eller anden art som alle har kørt uden ballade i en dualboot installation efterfølgende

wubi er fint når du skal prøve det i 14 dage. men der ud over så er dualboot (hvis windows skl overleve) både mere stabilt, kører hurtigere og laver mindre ballade
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Så sig det i stedet for at fraråde wubi hver gang. Der er mange, der med rette tiltales af muligheden for at afprøve ubuntu uden at skulle rode med partitioner. Dem skræmmer man væk ved at fylde forummet med uforbeholdne advarsler mod Wubi.

Så kan man i stedet sige, at man kan opleve problemer, som man ikke ville opleve med en "rigtig" installation.

Jeg vil til hver en tid anbefale wubi - med forbehold, hvis man ønsker at prøve Ubuntu af.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

soundpartner skrev:
sådanUBUNTU skrev:Jeg er uenig med soundpartner. Wubi giver ikke altid problemer. Jeg har installeret via wubi på flere computere uden problemer. Og det er en god og uforpligtende måde at prøve ubuntu af på for mange. Selvfølgelig er det ikke helt det samme som en almindelig installation, men altså... Soundpartner ved nok bedst, siden han udtaler sig så kategorisk ;).

Når man skal fjerne wubi sker det gennem "Tilføj/fjern Programmer" i Windows' kontrolpanel. Hvis du bare sletter Ubuntufiler på må og få, kan du sikkert godt komme i problemer.

tjaa jeg har oplevet ca 10 wubi installationer. de 9 har lavet ballade af den ene eller anden art som alle har kørt uden ballade i en dualboot installation efterfølgende

wubi er fint når du skal prøve det i 14 dage. men der ud over så er dualboot (hvis windows skl overleve) både mere stabilt, kører hurtigere og laver mindre ballade
Og så er der lige os, som har en arbejdsPC, hvor vi ikke kan ændre på opstartsindlæsningen.
Vi har kun mulighed for WUBI (og måske fra en USB-pen) og hos mig har Wubi kørt upåklageligt siden april.
Men den kører mere snilt på en ren installation.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
mik

Indlæg af mik »

var der ingen der har set lignende problem med wubi ?
:?