Ubuntu starter ikke op i den grafiske flade

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
honningbien
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: Ubuntu starter ikke op i den grafiske flade

Indlæg af honningbien »

Stra skrev:Så vil jeg foreslå en ny brænding af CDen ved laveste hastighed. Derefter en tjek af md5sum for fejltjek.
Og så prøve igen. For med de spec skulle den kunne gøre fint fra CDen som eitreach siger.
Stra

Hej Stra
Jeg skal nok lade være med at blande mig yderligere for ikke at forplumre debatten. Men jeg har været med i forsøget på at installere og tror ikke på, der er noget i vejen med disken Jeg har selv brugt den til installation tidligere.
Da den ikke virkede på Johans maskine, forsøgte vi i stedet med den beslægtede Linux Mint live-cd, der også kører fast på nøjagtigt samme sted som Ubuntu. Har også forsøgt med Suse, der ligeledes stopper.

Jeg har ingen problemer på min maskine herhjemme med de samme diske. Jeg kan sagtens boote på dem her fra...
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Jeg mener at det hedder Safe Graphics Mode, på engelsk - eller sikker grafisk tilstand. Jeg kan desværre ikke huske hvad der er man lige skal trykke på, men den er der et sted. :)

Jeg skal have gang i min virtuelle maskine igen, så jeg kan være mere behjælpelig..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

ok. nu har jeg set lidt på det.

prøv at downloade og brænde ubuntu 64 bit versionen (den normale) og se om ikke den kan starte op som live sesion user. hvis dette virker, så installer der fra.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Johan2008

Indlæg af Johan2008 »

eitreach skrev:Jeg mener at det hedder Safe Graphics Mode, på engelsk - eller sikker grafisk tilstand. Jeg kan desværre ikke huske hvad der er man lige skal trykke på, men den er der et sted. :)

Jeg skal have gang i min virtuelle maskine igen, så jeg kan være mere behjælpelig..

Har lige fundet den. F4, så kommer den. Men det hjalp ikke... :(
Johan2008

Indlæg af Johan2008 »

soundpartner skrev:ok. nu har jeg set lidt på det.

prøv at downloade og brænde ubuntu 64 bit versionen (den normale) og se om ikke den kan starte op som live sesion user. hvis dette virker, så installer der fra.

Den prøver jeg. Er desværre nødt til at bruge Medion-maskinen til download, da min trådløse router er stået af (ja, her går det godt)
Så der går lidt, før jeg kan prøve mere af...
Johan2008

Indlæg af Johan2008 »

Johan2008 skrev:
soundpartner skrev:ok. nu har jeg set lidt på det.

Den prøver jeg. Er desværre nødt til at bruge Medion-maskinen til download, da min trådløse router er stået af (ja, her går det godt)
Så der går lidt, før jeg kan prøve mere af...

- samme resultat...