Ja, nu ville jeg jo med på den der 8.10 også og opdaterede så fra nettet. yep yep... men nu kan jeg bare ikke komme ind i ubuntu uanset hvilken mode jeg prøver at køre. den skriver
kernel panic - not syncing: VFS: unable to mount root from fs on ubknown wn-block(0,0)
I en anden recoverymode bliver jeg tilbudt at indtaste mit password, men den vil bare ikke godkende det, eller jeg kan tatse ctrl-d, men så genstarter den bare til sort skærm...
Igår havde jeg besøg af en ven der havde 8.10-cd'en med, og han ville så prøve at gå udenom for at vi kunne hente mine data ud og så bare lave en ny 'tom' installation, men det lod sig ikke gøre... i hvert fald ikke sådan som han prøvede (aner ikke hvad han lavede).
Dog så det ud til at den fandt en masse fajl som vi tastede y til at den skulle reparere, men længere kom vi ikke.
SÅ jeg tænker - er der nogen i nærheden af 7900 der kan hjælpe mig måske - ved ikke lige om jeg er så god til at forstå skriftlige forklaringer nemlig, for kan forestille mig at det her ikke er sådan lige at fikse. Vil jo gerne have mine data ud i hvert fald.
edit:
Naturligvis er jeg åben for skrevne forslag også - er jo desperat kører på 3. døgn uden min stakkels ferrari nu