Hej alle
Jeg er ved at forsøge at installere Ubuntu Linux 8.10 Intrepid på en gammel Performance Logic PC med en AMD Athlon XP2000+ 1667 Mhz CPU, to stk Hitachi 320 GB harddisk med 8 MB cache, 2048 MB RAM og med et Nvidia Geforce FX 5700 128 MB grafikkort.
Installations processen når kun til 27 % til 32% så går det ned
Bruger en original Ubuntu Linux 8.10 Intrepid CD.
Har nu forsøgt 5 - 6 gange.
Jeg har også forsøgt mig med Fedora Core 10 DVD i386 og en Mandriva Linux 2009.0 DVD i386 men med sammen resultat den går ned ca. 30 % inde i installationen....
Grafik kortet er helt nyt, de to stk 1024 MBRAM moduler er relativt nye og de to harddiske er helt nye, hvorfor faen!!!! Vil lortet så ikke installeres -- Undskyld min irritation over dette!!!
På min MacBook og iMac hvor jeg kører dem under VMware Fusion 2.0.1 ingen problemer der virker det bare!!!
Hvis nogen har en lignende hardware konfiguration, så vil jeg gerne høre fra jer for at få løst dette problem...
Mvh
Preben
Munkebo, Fyn
Installaltions problem - Ubuntu Linux 8.10 Intrepid
-
Installaltions problem - Ubuntu Linux 8.10 Intrepid
Senest rettet af elprebsi 14. dec 2008, 14:50, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Installaltions problem - Ubuntu Linux 8.10 Intrepid
elprebsi skrev:Hej alle
Jeg er ved at forsøge at installere Ubuntu Linux 8.10 Intrepid på en gammel Performance LOgic PC med en AMD Athlon XP2000+ 1667 Mhz CPU, to stk Hitachi 320 GB harddisk med 8 MB cache, 2048 MB RAM og med et Nvidia Geforce FX 5700 128 MB grafikkort.
Installations processen når kun til 27 % til 32% så crash det, Bruger en original Ubuntu Linux 8.10 Intrepid CD.
Har nu forsøgt 5 - 6 gange. Jeg har også forsøgt med Fedora Core 10 DVD i386 og en Mandriva Linux 2009.0 i386 sammen resultat den går ned....
Grafik kortet er nyt, RAM moduler er nye og de to harddiske er helt nye, hvorfor faen!!!! Vil lortet så ikke instalere -- Undskyld min irritation over dette!!!
Hvis nogen har en lignende hardware konfiguration, så vil jeg gerne høre fra jer for at få løst dette problem...
Mvh
Preben
Munkebo, Fyn
prøv at vælge det menupunkt der giver dig lov til at røve ubuntu som live session user. virker dette?
-
soundpartner skrev:elprebsi skrev:Hej alle
Jeg er ved at forsøge at installere Ubuntu Linux 8.10 Intrepid på en gammel Performance LOgic PC med en AMD Athlon XP2000+ 1667 Mhz CPU, to stk Hitachi 320 GB harddisk med 8 MB cache, 2048 MB RAM og med et Nvidia Geforce FX 5700 128 MB grafikkort.
Installations processen når kun til 27 % til 32% så crash det, Bruger en original Ubuntu Linux 8.10 Intrepid CD.
Har nu forsøgt 5 - 6 gange. Jeg har også forsøgt med Fedora Core 10 DVD i386 og en Mandriva Linux 2009.0 i386 sammen resultat den går ned....
Grafik kortet er nyt, RAM moduler er nye og de to harddiske er helt nye, hvorfor faen!!!! Vil lortet så ikke instalere -- Undskyld min irritation over dette!!!
Mvh
Preben
Munkebo, Fyn
prøv at vælge det menupunkt der giver dig lov til at røve ubuntu som live session user. virker dette?
Har lige forsøgt dette også men 23 % inde frossen skærm og der sker intet ingen aktivitet fra hverken DVD drev eller Harddisk ØV ØV
Mvh Preben :/
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
elprebsi skrev:soundpartner skrev:elprebsi skrev:Hej alle
Mvh
Preben
Munkebo, Fyn
Har lige forsøgt dette også men 23 % inde frossen skærm og der sker intet ingen aktivitet fra hverken DVD drev eller Harddisk ØV ØV
Mvh Preben :/
ubuntu starter slet ikke op?
-
- Geografisk sted: Hvidovre
elprebsi skrev:Jeg er ved at forsøge at installere Ubuntu Linux 8.10 Intrepid på en gammel Performance Logic PC med en AMD Athlon XP2000+ 1667 Mhz CPU, to stk Hitachi 320 GB harddisk med 8 MB cache, 2048 MB RAM og med et Nvidia Geforce FX 5700 128 MB grafikkort.
Er din maskine en selvbygger, eller har du før kørt et operativsystem på det ?
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."
Registered Linux user #133791 <|> http://counter.li.org
Registered Ubuntu user #24875 <|> http://ubuntucounter.geekosophical.net
Registered Linux user #133791 <|> http://counter.li.org
Registered Ubuntu user #24875 <|> http://ubuntucounter.geekosophical.net
-
Har du tjekket .iso'ens md5sum og brændt ved laveste hastighed?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Scrat skrev:elprebsi skrev:Jeg er ved at forsøge at installere Ubuntu Linux 8.10 Intrepid på en gammel Performance Logic PC med en AMD Athlon XP2000+ 1667 Mhz CPU, to stk Hitachi 320 GB harddisk med 8 MB cache, 2048 MB RAM og med et Nvidia Geforce FX 5700 128 MB grafikkort.
Er din maskine en selvbygger, eller har du før kørt et operativsystem på det ?
Hej
Yep! Det er en selv bygger, og jo har tidligere kørt ubuntu på den med et andet Nvidia Geforce grafik med blot 64 MB, og 2 stk Hitachi 120 GB.
harwaren er opgraderet som beskrevet.
Problemet er at CD ROM skiven går i stå, har også forespurgt i Mandriva's forum om en Mandriva 2009.0 der laver samme nummer blot en DVD skive i stedet. Løsningen er at kopiere CD/DVD iso indholdet over på hdd og så køre installationen direkte fra hdd (Hard disken)...
Mvh el prebsi
-
Casper Hansen skrev:Har du tjekket .iso'ens md5sum og brændt ved laveste hastighed?
Hej
Ja da, og den er helt okay! Kan i øvrigt installere fra denne i VMware Fusion 2.0.1 på min Intel baserede iMac uden problemer.
En løsning er at kopiere CD indholdet på harddisk og så køre installation derfra, det virker faktisk!!!
Mvh
El Prebsi