Hej,
I'm in deep s****.
Det lykkedes mig at installere Ubuntu ved at frigøre lidt plads på harddisk#1 på min vistamaskine Acer Aspire 7520.
Lavede en ny swap partion og en / partion.
Den lavede en GRUB og alt så ud som det skulle,,, og ubuntu startede da også.
Men hvis jeg vælger VISTA i grub får jeg fejlmeddelsen "BOOTMGR missing", jeg har forsøgt diverse med "Super Grub" og "Vista Repair Disc" men jeg kan simpelt hen ikke få den op at køre.
Skal siges jeg ved ikke meget om bootmgr's og MBR's
Jeg har backup af doc's, billeder mm.,, men det stresser mig nu alligevel med udsigten for en re install af Vista.
Any ideas?
/jano
Ok,, så har jeg vist brug for hjælp... dualboot
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Ok,, så har jeg vist brug for hjælp... dualboot
hej
nu har jeg selv haft en acer så jeg jeg ved at der bla er en recovery partition til vista, hvis du ikke har slettet denne burde du kunne nøjes med at kører en recovery i stedet for en komplet geninstallering af vista.
men jeg har personligt meget dårlige erfaringer både med acer og den originale recoverydisk jeg fik fra dem, så hvis du ikke har en perfekt backup af alle dine data, vil jeg anbefale dig at bruge ubuntu som livecd og gå ind og lave en backup af dataerne før du begynder med recovery !
nu har jeg selv haft en acer så jeg jeg ved at der bla er en recovery partition til vista, hvis du ikke har slettet denne burde du kunne nøjes med at kører en recovery i stedet for en komplet geninstallering af vista.
men jeg har personligt meget dårlige erfaringer både med acer og den originale recoverydisk jeg fik fra dem, så hvis du ikke har en perfekt backup af alle dine data, vil jeg anbefale dig at bruge ubuntu som livecd og gå ind og lave en backup af dataerne før du begynder med recovery !
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing