Dual-Boot - Wubi - Ubuntu Studio

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
H2ODK
IRC nickname: H2ODK

Dual-Boot - Wubi - Ubuntu Studio

Indlæg af H2ODK »

Hejsa,

Mon der findes en "wubi" installation eller en installationsvejledning til Ubuntu Studio 8.10 - så jeg kan køre dual-boot med Ubuntu Studio og Windows Vista.

Med venlig hilsen

H2ODK :shock:
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Dual-Boot - Wubi - Ubuntu Studio

Indlæg af soundpartner »

H2ODK skrev:Hejsa,

Mon der findes en "wubi" installation eller en installationsvejledning til Ubuntu Studio 8.10 - så jeg kan køre dual-boot med Ubuntu Studio og Windows Vista.

Med venlig hilsen

Jeg vil IKKE anbefale wubi. det er på alle måder federe at køre en clean install (som dualboot)
hvis du forbereder dig er det ikke så meget sværere (hvis det overhovedet er det)
du starter i windows og frigører den plads du vil give til ubuntu.
dernest sætter du cd'en i drevet, booter og når du kommer til diskpartioneringen så vælger du guidet instalation på størst mulige frie plads eller noget i den stil, og wupti har du dualboot
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
H2ODK
IRC nickname: H2ODK

Indlæg af H2ODK »

Hej - og tak for hurtigt svar.

Min maskine har 2 harddiske - og den ene disk benyttes ikke - Jeg har prøvet at installere Ubuntu studio på denne og får også dualboot-valget ved opstart - men når jeg vælger Ubuntu....... får jeg en opstart der ligner et gl. dos billede. Jeg kan indtaste brugernavn og kode - men så sker der ikke mere og jeg må genstarte. Det virker som om at jeg skal skrive noget linux-kode for at få gang i systemet - mon du kan gennemskue min udfordring og hjælpe mig på vej?

På forhånd tak.

H2ODK

soundpartner skrev:

Med venlig hilsen

Jeg vil IKKE anbefale wubi. det er på alle måder federe at køre en clean install (som dualboot)
hvis du forbereder dig er det ikke så meget sværere (hvis det overhovedet er det)
dernest sætter du cd'en i drevet, booter og når du kommer til diskpartioneringen så vælger du guidet instalation på størst mulige frie plads eller noget i den stil, og wupti har du dualboot
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

H2ODK skrev:Hej - og tak for hurtigt svar.

Min maskine har 2 harddiske - og den ene disk benyttes ikke - Jeg har prøvet at installere Ubuntu studio på denne og får også dualboot-valget ved opstart - men når jeg vælger Ubuntu....... får jeg en opstart der ligner et gl. dos billede. Jeg kan indtaste brugernavn og kode - men så sker der ikke mere og jeg må genstarte. Det virker som om at jeg skal skrive noget linux-kode for at få gang i systemet - mon du kan gennemskue min udfordring og hjælpe mig på vej?

På forhånd tak.

H2ODK

soundpartner skrev:

Med venlig hilsen

tjaaa der er flere muligheder.

prøv at trykke [Ctrl][Alt][F7] og se om dette fører dig til det grafiske (det har jeg oplevet)

ellers prøv at logge ind med bruger og kode og skriv

Kode: Vælg alt

sudo /etc/init.d/gdm start

dette skulle starte den grafiske brugerflade hvis denne virker

ellers kunne du prøve at installere det igen med

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install gnome-desktop

det ville være mine 3 første forsøg. derefter ville jeg forsøge langt mere langhårede ting, men der er sikkert andre der er bedre til det end jeg er
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede