Hej Alle
Jeg er ny med ubuntu og ny her på forum.
Så tv og ville prøve på en ældre ibm R31 laptop, 18 gb, 1 Ghz, 120 mb ram.
Downloadede live cd og kører installation på en upartitioneret HD.
Forventede at live cd ville partionere.
Installationen stopper med fejl:
/etc/rc2.d/s99acpi-support: line 7: /usr/share/acpi-support/power-funcs:No space left on device.
Tænkte at iso image var defekt men checkede med MD5SUM.
Den samme cd har installeret dual boot på min windåse
Kan nogen fortælle mig hvad jeg gør forkert
MVH Peter
Clean install af ubunto 8.10
-
- IRC nickname: prl
- Geografisk sted: Nordsjælland
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Clean install af ubunto 8.10
hej og velkommen til forum
helt ærligt kommer du aldrig til at kører ubuntu 8.10 på 120 mb ram :
jeg er også ret meget i tvivl om du i det hele taget kan installere xubuntu 8.10 :
så mit bedste råd er at du enten afprøver xubuntu 8.10 som "Alternate Install CD " http://www.xubuntu.org/get og/eller holder øje med denne tråd.
PS: og så vil jeg gerne opfordre andre der har alternativer indenfor linuxprogrammer, til at hjælpe i tråden
ældre ibm R31 laptop, 18 gb, 1 Ghz, 120 mb ram.
helt ærligt kommer du aldrig til at kører ubuntu 8.10 på 120 mb ram :
Bare Minimum requirements
It should be possible to get Ubuntu running on a system with the following minimum hardware specification, although it is unlikely that the system would run well. You should use the Alternate install CD to attempt such an installation.
* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640x480 resolution
* CD-ROM drive or network card
Recommended minimum requirements
Ubuntu should run reasonably well on a computer with the following minimum hardware specification. However, features such as visual effects may not run smoothly.
* 700 MHz x86 processor
* 384 MB of system memory (RAM)
* 8 GB of disk space
* Graphics card capable of 1024x768 resolution
*
Sound card
*
A network or Internet connection
jeg er også ret meget i tvivl om du i det hele taget kan installere xubuntu 8.10 :
Minimum system requirements
To run the Desktop CD (LiveCD + Install CD), you need 128 MB RAM to run or 192 MB RAM to install. The Alternate Install CD only requires you to have 64 MB RAM.
To install Xubuntu, you need 1.5 GB of free space on your hard disk.
Once installed, Xubuntu can run with 192 MB RAM, but it is strongly recommended to have at least 256 MB RAM.
så mit bedste råd er at du enten afprøver xubuntu 8.10 som "Alternate Install CD " http://www.xubuntu.org/get og/eller holder øje med denne tråd.
PS: og så vil jeg gerne opfordre andre der har alternativer indenfor linuxprogrammer, til at hjælpe i tråden
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Århus
Det PCLinuxOS baserede TinyME kan køre med 64MB ram..
Jeg har det til at køre på en gammel maskine med 128, uden problemer, så det er en varm anbefaling.
Mere info: http://www.tinymelinux.com
Jeg har det til at køre på en gammel maskine med 128, uden problemer, så det er en varm anbefaling.
Mere info: http://www.tinymelinux.com
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
-
- Geografisk sted: København
Jeg har installeret Puppy Linux på en desktop med 122 MB RAM, og det fungerede fint! Noget af opsætningen, som lyd- og netværkskort skulle klares manuelt, men der var en rigtig god grafisk brugerflade til at klare dette - man kunne hurtigt klikke sig igennem, og så virkede det upåklageligt.
På hjemmesiden er der også en rigtig god guide til partition og installation.
På hjemmesiden er der også en rigtig god guide til partition og installation.
-
- IRC nickname: prl
- Geografisk sted: Nordsjælland
Tak for de mange forslag, købte en 512 klods, det hjalp ganske alvorligt. Så nu kører jeg ubuntu 8.10 på ibm.
Nu skal jeg jeg bare lære at bruge den.
Mange tak for hjælpen
Peter
Mange tak for hjælpen
Peter
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
prl skrev:Tak for de mange forslag, købte en 512 klods, det hjalp ganske alvorligt. Så nu kører jeg ubuntu 8.10 på ibm.
Mange tak for hjælpen
Peter
Hej igen
fint at det virker nu, 512 mb ram er også nok til opgaven (min bærbare ibm har også 512 mb ram).
Med venlig hilsen Christian
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
christian.arvai skrev:prl skrev:Tak for de mange forslag, købte en 512 klods, det hjalp ganske alvorligt. Så nu kører jeg ubuntu 8.10 på ibm.
Mange tak for hjælpen
Peter
Hej igen
fint at det virker nu, 512 mb ram er også nok til opgaven (min bærbare ibm har også 512 mb ram).
well min ibm a31 pentium4 1200 mhz har kun 256 mb ram og den kører også ganske fint
ok det er ikke det hurtigeste dyr i skoven, men hey den er også ca 6 år gammel efterhånden