navn og kodeord

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
john
IRC nickname: mosen

navn og kodeord

Indlæg af john »

Hvad er årsagen til at jeg hele tiden får denne melding når jeg vil logge ind: ugyldigt navn eller kodeord, adgang til dette forum virker perfekt ??? mosen
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: navn og kodeord

Indlæg af eitreach »

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med. Hvad er det du prøver at få adgang til?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
john

Indlæg af john »

john skrev:Hvad er årsagen til at jeg hele tiden får denne melding når jeg vil logge ind: ugyldigt navn eller kodeord, adgang til dette forum virker perfekt ??? mosen

Det er når jeg vil logge ind på Ubuntu (Linus)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

det var da en mærkelig fejltype, ubuntu skriver at du har "ugyldigt navn eller kodeord", men giver dig alligevel lov til at logge ind.

hvad sker der så hvis du skriver et forkert navn/brugerkode ?

PS: jeg kan godt fortælle dig hvordan du slår brugerkoden helt fra, men det er jo ikke den rigtige løsning af problemet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
john

Indlæg af john »

christian.arvai skrev:hej

[size=85]
det var da en mærkelig fejltype, ubuntu skriver at du har "ugyldigt navn eller kodeord", men giver dig alligevel lov til at logge ind.

hvad sker der så hvis du skriver et forkert navn/brugerkode ?

PS: jeg kan godt fortælle dig hvordan du slår brugerkoden helt fra, men det er jo ikkeden rigtige løsning af
problemet.

Jeg har vist ikke beskrevet problemet tydeligt nok, jeg kan naturligvis kun logge ind på Ubuntu forum med det rigtige navn og kodeord, men når jeg forsøger at logge ind på Programmet Ubuntu får jeg ovennævnte melding!!!???
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

vi snakker vist lidt forbi hinanden nu :)

det var også det jeg mente, vi snakker om login på selve ubuntu programmet, og ikke om forumet.

men hvad sker der hvis du starter din pc op og indtaster et forkert kode/brugernavn, starter din ubuntu så stadigt op ?.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach

Indlæg af eitreach »

John, er du sikker på at dit brugernavn og adgangskode er ens for både forum og Ubuntu?
"A Narn heavy cruiser?!"

john

Indlæg af john »

christian.arvai skrev:vi snakker vist lidt forbi hinanden nu :)

det var også det jeg mente, vi snakker om login på selve ubuntu programmet, og ikke om forumet.

men hvad sker der hvis du starter din pc op og indtaster et forkert kode/brugernavn, starter din ubuntu så stadigt op ?.

Det er jo problemet, jeg går ud fra at det er det samme brugernavn og kode på både forumet og programmet!! Ubuntu starter [u]ikke op, men kommer med ovennævnte melding!!?? John
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

john skrev:

Det er jo problemet, jeg går ud fra at det er det samme brugernavn og kode på både forumet og programmet!! Ubuntu starter [u]ikke op, men kommer med ovennævnte melding!!?? John

lad os lige gå et par skridt tilbage...

hvordan har du installeret ubuntu?
hvad har du brugt som brugernavn og kodeord da du installerede ubuntu (du behøver ikke skrive dit faktiske password her, men find på en substitut f.eks PASSWORD så ved vi hvad der snakkes om når der refereres til det )
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
john

Indlæg af john »

soundpartner skrev:
john skrev:

lad os lige gå et par skridt tilbage...

hvordan har du installeret ubuntu?
hvad har du brugt som brugernavn og kodeord da du installerede ubuntu (du behøver ikke skrive dit faktiske password her, men find på en substitut f.eks PASSWORD så ved vi hvad der snakkes om når der refereres til det )

Så er det nok her "hunden ligger begravet" Det tog evig lang tid at downloade programmet, og bagefter at installere det, har jeg ikke siddet ved min PC hele tiden, så jeg har ikke set hvordan programmet skulle have brugernavn eller Password. Da jeg prøvede at starte det og blev bedt om brugernavn og password og ikke kunne give et virksomt navn/passwort, mente jeg at det måske skulle gå via forumet, tja hvad nu?? John
eitreach

Indlæg af eitreach »

Du kan starte Ubuntu i Recovery Mode (tryk ESC lige før grub loader) - og når det hele holder stille, (du skal måske vælge terminalen fra en liste) skriver du startx - så starter den grafiske brugerflade.

Så kan du gå ind i System > Administration > Brugere og grupper, og så derfra lave dit brugernavn og adgangskode om efter behov. Husk bagefter at logge ud, så du ikke bliver i recovery, da det kan være en sikkerhedsrisiko.
"A Narn heavy cruiser?!"

john

Indlæg af john »

eitreach skrev:Du kan starte Ubuntu i Recovery Mode (tryk ESC lige før grub loader) - og når det hele holder stille, (du skal måske vælge terminalen fra en liste) skriver du startx - så starter den grafiske brugerflade.

Så kan du gå ind i System > Administration > Brugere og grupper, og så derfra lave dit brugernavn og adgangskode om efter behov. Husk bagefter at logge ud, så du ikke bliver i recovery, da det kan være en sikkerhedsrisiko.

Da jeg fik meldingen: "Ikke gyldig kommando" Valgte jeg at deinstallere programmet og downloade det igen. Denne gang var jeg rigtig opmærksom på "Brugernavn og adgangskode" så det lykkedes denne gang. " er der ikke en vej så må der findes en " John