Hej jeg er helt ny med ubuntu og skal lige se om det er noger for mig.
Jeg har installeret Ubuntu 8.04 på min gggamle laptop og det kørte som en drøm.
men så opgradere jeg til 8.10 og computeren blev mega langsom det tager 5 min og starte op, og når jeg skal lukke computeren ned slukker den ikke selv så jeg bliver nød til at holde slukknappen nede.
Jeg har løst problemet ved bare at geninstallere Ubuntu 8.04 igen og så ikke opgradere.
min computer er som følger:
Acer travelmate 433 lm
intel pentium 4 2,6 GHz
1 GB ram
60GB harddisk
ATI mobility radion 7500
Er der nogle som kan fortælle mig hvad problemet er? og hvornår jeg kan opgradere til 8.10 uden at min computer går ned?
Langsom com efter opgradering til 8.10
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Langsom com efter opgradering til 8.10
ulrik skrev:Hej jeg er helt ny med ubuntu og skal lige se om det er noger for mig.
Jeg har installeret Ubuntu 8.04 på min gggamle laptop og det kørte som en drøm.
men så opgradere jeg til 8.10 og computeren blev mega langsom det tager 5 min og starte op, og når jeg skal lukke computeren ned slukker den ikke selv så jeg bliver nød til at holde slukknappen nede.
Jeg har løst problemet ved bare at geninstallere Ubuntu 8.04 igen og så ikke opgradere.
min computer er som følger:
Acer travelmate 433 lm
intel pentium 4 2,6 GHz
1 GB ram
60GB harddisk
ATI mobility radion 7500
Er der nogle som kan fortælle mig hvad problemet er? og hvornår jeg kan opgradere til 8.10 uden at min computer går ned?
har du prøvet at downloade live-cd'en til 8.10 og se hvordn maskinen kører med den?
min erfaring er at hvis man tænker sig om og ligger /home på sin egen partition osv så kan det absolut betaoe sig IKKE at opdatere sig til de store updates men at lave en clean install i stedet!