Begynder problemer.
-
Begynder problemer.
Hello lads!!! Efter at have set, det der forbruger program, hvor de testede ubuntu i, beslutte jeg mig for at købe det, til min gamle pc som test. Min gamle laptop er en Dell inspiron 510m med følgende specs :
PROCESSOR: INTEL PENTIUM M 1.7GHZ
MEMORY: 512MB DDR SDRAM
HARD DRIVE: HITACHI 80GB
SCREEN SIZE AND TYPE: 15-INCH TFT
DISPLAY RESOLUTION: 1400 X 1050 PIXELS
GRAPHICS CARD: INTEL 855GM
DIMENSIONS: 333 X 274 X 42mm
WEIGHT: 2.8KG
PC CARDS (TYPE II/III): 1/0
WIRELESS LAN: 802.11A/G
ETHERNET: YES
MODEM: YES
USB PORTS: 2 USB 2.0
FIREWIRE: 1
Mit spørgsmål går så på, kan den kører Ubuntu Linux 8.04.1 LTS Desktop - amd64?? Har lige kørt killdisk på den idag og har lidt problemer med installationen, den starter op og kommer efterfølgende med en fejlmelding. Kan ikke huske eksagt hvad den fejl består af, men det er noget med at min cpu kun var 686?!? Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan guide mig på rette vej. Venlig hilsen
PROCESSOR: INTEL PENTIUM M 1.7GHZ
MEMORY: 512MB DDR SDRAM
HARD DRIVE: HITACHI 80GB
SCREEN SIZE AND TYPE: 15-INCH TFT
DISPLAY RESOLUTION: 1400 X 1050 PIXELS
GRAPHICS CARD: INTEL 855GM
DIMENSIONS: 333 X 274 X 42mm
WEIGHT: 2.8KG
PC CARDS (TYPE II/III): 1/0
WIRELESS LAN: 802.11A/G
ETHERNET: YES
MODEM: YES
USB PORTS: 2 USB 2.0
FIREWIRE: 1
Mit spørgsmål går så på, kan den kører Ubuntu Linux 8.04.1 LTS Desktop - amd64?? Har lige kørt killdisk på den idag og har lidt problemer med installationen, den starter op og kommer efterfølgende med en fejlmelding. Kan ikke huske eksagt hvad den fejl består af, men det er noget med at min cpu kun var 686?!? Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan guide mig på rette vej. Venlig hilsen
-
Re: Begynder problemer.
mbruun skrev:
Mit spørgsmål går så på, kan den kører Ubuntu Linux 8.04.1 LTS Desktop - amd64??
Nej det kan den ikke. AMD64 er til 64-bit CPU'er og det er din CPU desværre ikke. Du bliver nødt til at anskaffe dig en 32-bit.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Casper Hansen skrev:mbruun skrev:
Mit spørgsmål går så på, kan den kører Ubuntu Linux 8.04.1 LTS Desktop - amd64??
Nej det kan den ikke. AMD64 er til 64-bit CPU'er og det er din CPU desværre ikke. Du bliver nødt til at anskaffe dig en 32-bit.
Jeg skal ellers lige love for du ikke spilder tiden Casper!!! Tak for det lyn hurtige svar, må sætte computerne til at DL 32-bit versionen natten over
-
mbruun skrev:Jeg skal ellers lige love for du ikke spilder tiden Casper!!! Tak for det lyn hurtige svar, må sætte computerne til at DL 32-bit versionen natten over
Hehe så lidt da. Håber det kommer til at gå lidt bedre med 32-bit
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Nu prøver jeg hvertfald ellers vender jeg tilbage med flere rookie spørgsmål!:D
-
Der er vel ikke nogen der kn linke til et download af 32 bit versionen? Har prøvet et par stykker, men har ikke fået det til at virke...endnu!:D
-
- Geografisk sted: København
Hej!
Får du brændt .iso-billedet korrekt? Det skal gøres lidt anderledes i forhold til andre filer. Der er en glimrende guide her (når du først har Ubuntu installeret er det til gengæld meget nemmere !). Hvis du har brug for hjælp til guiden må du sige til.
Får du brændt .iso-billedet korrekt? Det skal gøres lidt anderledes i forhold til andre filer. Der er en glimrende guide her (når du først har Ubuntu installeret er det til gengæld meget nemmere !). Hvis du har brug for hjælp til guiden må du sige til.
-
- IRC nickname: Jarlen
mbruun skrev:Der er vel ikke nogen der kn linke til et download af 32 bit versionen? Har prøvet et par stykker, men har ikke fået det til at virke...endnu!:D
Du skal bare bruge den officielle downloadside, der kan du finde alt hvad du har brug for.
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Øverst kan du vælge mellem 8.10 og 8.04, og nedenunder den store grønne "Begin Download" knap kan du vælge mellem 32bit og 64bit versioner.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
Så fik jeg hentet den rette version og fik min kammerat (Uber nørden) til at brænde den for mig, for at være sikker på den blev brændt korrekt. Installationen er igang som jeg skriver, har valgt sprog, password, tidszone osv men efter nogen tid med skærm billede der indikere den installerede er skærmen blevet sort, kan dog stadig hører maskinen/cd-drevet kører på høj tryk. Er det normalt der under installation bliver sort skærm eller er det gået i hårknude? Endnu engang tak til de folk der har brugt tid på at svarer på min tråd, ikke mindst tak for den hurtige svar tid!!!!!!!:D
-
- IRC nickname: eitreach
Du kan trykke på en tast eller bevæge din mus lidt, så kommer billedet tilbage.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Havde jeg prøvet, men uden effekt! Den stoppede også med at læse fra cdén, så restartede den og nu lader det sgu til at kører:D Den er startet op og virker tilsyneladende efter hensigten!!
-
- IRC nickname: eitreach
Det må være det vigtigste.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Så har jeg liiiiiiiige et hurtigt spørgsmål mere!! Undlod at slette en af mine gamle partitioner udelukkende med billeder osv fra min "windows-tid" kan man ikke komme i "kontakt" med den nu hvor jeg ikke har windows mere eller hvordan?
-
- IRC nickname: sound
mbruun skrev:Så har jeg liiiiiiiige et hurtigt spørgsmål mere!! Undlod at slette en af mine gamle partitioner udelukkende med billeder osv fra min "windows-tid" kan man ikke komme i "kontakt" med den nu hvor jeg ikke har windows mere eller hvordan?
ja det kan du sagtens.
ved at gå op i steder så skulle den meget gerne poppe op der. når så du kligger på den der så mounter den og den dukker også op på skrivebordet.