WUBI kan ikke få adgang til installationscdén ??

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
CCUGhost
Geografisk sted: Århus

WUBI kan ikke få adgang til installationscdén ??

Indlæg af CCUGhost »

Jeg har hentet 8.10 og brændt ISO filen på en CD og ville forsøge at installere den inde fra Windows.

Installationen går igang... der beregnes kontrolsummer... øverste linie i installationen skriver "creating image" og den nederste linie loader 733mb. Når den er slut med det skriver den at den IKKE kan få adgang til CDén...tjek at den ikke bruges af et andet program.... og jeg får "forsøg igen" eller "afslut".

Jeg har slået Deamon tools fra så der ikke noget der kan "forvirre" installationen. DVD drevet er et SATAdrev.... men der var ingen problemer med at installere 8.04 på denne måde.....

Nogle forslag ??
Hvorfor fryser min computer når den bliver varm ?
Casper Hansen

Re: WUBI kan ikke få adgang til installationscdén ??

Indlæg af Casper Hansen »

http://wubi-installer.org/
- Prøv at bruge denne install-fil. Bemærk, at den først skal hente .iso-filen så det kan tage lidt tid.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
CCUGhost

Indlæg af CCUGhost »

Casper Hansen skrev:http://wubi-installer.org/
- Prøv at bruge denne install-fil. Bemærk, at den først skal hente .iso-filen så det kan tage lidt tid.

Det er så prøvet.... det hjalp ikke efter Download fik Wubi det dårligt og afsluttede ;-)
Casper Hansen

CCUGhost skrev:
Casper Hansen skrev:http://wubi-installer.org/

Det er så prøvet.... det hjalp ikke efter Download fik Wubi det dårligt og afsluttede ;-)

Nu er Wubi heller ikke helt optimalt, så en dual boot ville måske være bedre?
Billede

CCUGhost

Indlæg af CCUGhost »

Casper Hansen skrev:Nu er Wubi heller ikke helt optimalt, så en dual boot ville måske være bedre?

Det var ellers helt optimalt på min pc i.f.m. Ubuntu 8.04. Det er så dejlige nemt at fjerne igen, og jeg har haft en hel del bøvl med dual boots hvis jeg vil fjerne det igen.... og den maskine jeg her vil installere Ubuntu via WUBI .... skal køre med Windows som 1. prioritet.... men ville jo også gerne have Ubuntu (installeret inde fra Windows) men det kommer så nok ikke til at lykkes.
Casper Hansen

CCUGhost skrev:
Casper Hansen skrev:Nu er Wubi heller ikke helt optimalt, så en dual boot ville måske være bedre?

Det var ellers helt optimalt på min pc i.f.m. Ubuntu 8.04. Det er så dejlige nemt at fjerne igen, og jeg har haft en hel del bøvl med dual boots hvis jeg vil fjerne det igen.... og den maskine jeg her vil installere Ubuntu via WUBI .... skal køre med Windows som 1. prioritet.... men ville jo også gerne have Ubuntu (installeret inde fra Windows) men det kommer så nok ikke til at lykkes.

Hm du kan da også sagtens have Windows som 1. prioritet ved en dual boot.
Billede

CCUGhost

Indlæg af CCUGhost »

PROBLEMET LØST!

ved at oprette en mappe, placere ISO filen i mappen og hente WUBI og smide den ned i samme mappe. Eksekvere WUBI og installationen gik derefter smertefrit.

:D