opdatering af ubuntu til 8.10 ingen succes.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: opdatering af ubuntu til 8.10 ingen succes.
det kan jeg godt forstå dig i, men nu har vi din pc´s specs. så andre kan arbejde videre ud fra det vi har fundet frem til.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
@ Klyb om dit grafikkort
Jeg Ved ikke om du er berørt af følgende fra Ubuntu 8.10 Release Notes:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/810#nVidia%20%22legacy%22%20video%20support
Jeg Ved ikke om du er berørt af følgende fra Ubuntu 8.10 Release Notes:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/810#nVidia%20%22legacy%22%20video%20support
nVidia "legacy" video support
The 71 and 96 series of proprietary nVidia drivers, as provided by the nvidia-glx-legacy and nvidia-glx packages in Ubuntu 8.04 LTS, are not compatible with the X.Org included in Ubuntu 8.10. Users with the nVidia TNT, TNT2, TNT Ultra, GeForce, GeForce2, GeForce3, and GeForce4 chipsets are affected and will be transitioned on upgrade to the free nv driver instead. This driver does not support 3D acceleration.
Users of other nVidia chipsets that are supported by the 173 or 177 driver series will be transitioned to the nvidia-glx-173 or nvidia-glx-177 package instead. However, unlike drivers 96 and 71, drivers 173 and 177 are only compatible with CPUs that support SSE (e.g. Intel Pentium III, AMD Athlon XP or higher). Systems with older CPUs will also be transitioned to the nv driver on upgrade.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
før installerede jeg bare ovenpå den gamle ubuntu installation. går ud fra den selv formaterer?
tror du det vil hjælpe hvis jeg sletter alle partitioner på harddisken, så den starter helt forfra?
kan det have noget med partitioneringen at gøre? jeg valgte bare ubuntus partitionerings-forslg i stedet for at gøre det manuelt!..
@lath. det ved jeg heller ikke mit er jo et 7800. det har vel ikke nioget med "The 71 and 96 series" at gøre. men hvis det har, kan det så bevirke, at jeg slet ikke kan se andet end orange skærm efter login?
tror du det vil hjælpe hvis jeg sletter alle partitioner på harddisken, så den starter helt forfra?
kan det have noget med partitioneringen at gøre? jeg valgte bare ubuntus partitionerings-forslg i stedet for at gøre det manuelt!..
@lath. det ved jeg heller ikke mit er jo et 7800. det har vel ikke nioget med "The 71 and 96 series" at gøre. men hvis det har, kan det så bevirke, at jeg slet ikke kan se andet end orange skærm efter login?
-
- Admin
før installerede jeg bare ovenpå den gamle ubuntu installation. går ud fra den selv formaterer?
ubuntu plejer at klare opgaven selv, så jeg er ikke sikker på at det vil hjælpe.
-
Enten en sort terminal (gys?), eller et noget andet der ikke er så godt.
Murphys Lov: Alt hvad der kan gå galt går galt samtigt og på det mest ubelejlige tidspunkt.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Om at formattere:
Fra Ubuntu 8.10 Release Notes:
KUbuntu issues:
Ubuntu 8.10 Release Notes: http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/810
Fra Ubuntu 8.10 Release Notes:
Hard disks potentially not shown when installing in Live CD mode
If a user browses a hard disk in Live CD mode before choosing to install, Ubiquity will not allow installation onto this disk because disks cannot be partitioned if they have busy (mounted) partitions. To use a mounted disk for installation, first unmount the drive before attempting to install.
KUbuntu issues:
Kubuntu KDE4 remix
In some cases an upgrade from Kubuntu 8.04 KDE 4 Remix to Kubuntu 8.10 will not update all applications. This will happen if the package kubuntu-desktop was removed. We strongly advise to ensure kubuntu-desktop, and if KDE 4 is installed also kubuntu-kde4-desktop, is installed before upgrading. If using the release upgrader, this will be handled automatically.
Cannot login after upgrade from Kubuntu 8.04 KDE 4 Remix
After an upgrade from Kubuntu 8.04 KDE 4 Remix, logging in will return directory to the login screen again. The x-session-manager alternative link is not correctly updated. Select "KDE" from the Session Menu before logging in and fix it with update-alternatives --set x-session-manager /usr/bin/startkde. (Bug 287488)
Ubuntu 8.10 Release Notes: http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/810
-
så er der styr på lortet. geninstallerede på en upartitioneret disk, og så spillede det. så hvad problemet faktisk har været, aner jeg ikke.
men tak for hjælpen og den hurtige support.. : )..
-
- Admin
Klyp skrev:så er der styr på lortet. geninstallerede på en upartitioneret disk, og så spillede det. så hvad problemet faktisk har været, aner jeg ikke.
Det var da rart at det endeligt lykkedes, og skriv endeligt hvis der skulle opstå andre spørgsmål