8.10 problemer

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
zerben

8.10 problemer

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg ved det er en RC men jeg har prøvet både Alpha 6,beta og Rc med det samme resultat.Problemet opstår når jeg skal til at installere den og det er ligemeget om det er fra første skærm hvor man vælger install eller den får lov at køre ind så man skal trykke på install når det er som live.Min markør "flagrer" bare rundt på midten af skærmen uden at jeg kan styre den med musen.Jeg har prøvet både med usb og ps2 mus men det er det samme resultat.Det er 64 bit men det er vel ikke det der er galt.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: 8.10 problemer

Indlæg af Christian.Arvai »

Det er 64 bit men det er vel ikke det der er galt.

det kommer jo an på om din pc er til 64 bit, kan du sende specs. på den (eller et link med/om den) ?

ps: generelt vil jeg anbefale 32 bit, med mindre man har over 3gb ram.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det glemte jeg at skrive men jeg har kørt 64 bit siden 6.04 eller 6.10.Jeg er ikke sikker på hvad for en af dem men det er en af dem.Jeg fik kørt en af de første alphaer af 8.10 ind men der var 4 forskellige drivere til nvidia og der var ikke rigtigt nogle der virkede.Jeg kunde kun køre 800x600 i opløsning men jeg regnede med det nok blev rettet i en senere udgave.Det er en AMD 3800+ med 2 gb ram og et nvidia 6500 kort
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hmmm..... prøv at kører 8.10 som livecd, og derefter gå ind i system>administation>hardware testing og lav en report på at din opløsning ikke virker, som du selv
er inde på i dit første indlæg er det jo ikke den færdige udgave, jeg har selv meldt tastaturfejl pga. æøå og ` ikke virkede på min hp, og den fejl har de da allerede fået rettet nu.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg kan jo ikke installere den fordi jeg ikke kan styre musen og den skal ligge på sda2.Hvis den bare skulde lægges ind på sda1 tror jeg godt det kunde lade sig gøre men når jeg siger at den skal bruge hele disken kan jeg ikke vælge sda2.
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Hvad med at anvende den alternate. Den er mere stabil til installation end Live-cd.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Tak for de mange forsøg på hjælp men mon ikke det bedste lige nu er at vente på Final.Jeg håber at de problemer jeg har haft er væk til den tid.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har lige hentet 8.10 men 32 bit og det virker som det skal.Det er tilsydeladende 64 bit der ikke virker men tak for hjælpen.